اقدام برای کنترل گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان توسط بغداد؛ شایعه یا واقعیت؟

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ 716 0
اقدام برای کنترل گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان توسط بغداد؛ شایعه یا واقعیت؟ در روزهای اخیر رسانه ها و شبکه های عراق از اقدام دولت مرکزی برای کنترل دروازه های مرزی اقلیم کردستان خبر دادند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، هیئت گذرگاه های مرزی عراق درباره اخبار منتشر شده در خصوص تحرکات نظامی اعلام کرد: اخیرا اخباری مبنی بر فعالیت های نظامی عراق برای کنترل مرزهای اقلیم کردستان منتشر شده است، که این خبرها واقعیت نداشته و تکذیب می شود.

در اطلاعیه سازمان گذرگاه های مرزی عراق تصریح شده است: در برخی از رسانه های و شبکه های اجتماعی، شایعه ای با این مضمون منتشر شده است که گویا نیروهای ضد ترور با هدف کنترل گذرگاه های مرزی، وارد اقلیم کردستان شده اند.
همزمان سازمان مزبور در اطلاعیه خود تاکید کرده است که هیچ نیروی فدرال برای کننرل دروازه های مرزی، وارد اقلیم کردستان نشده است.

کنترل دروازهای مرزی با هدف جلوگیری از هدر دادن میلیاردها دلار
از سوی دیگر روز پنجشنبه مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق اظهار کرده است که دولت برای کنترل همه دروازه های مرزی، برنامه دارد. او هدف از این کار را جلوگیری از هدردادن پول های زیادی عنوان کرده است که به گفته او میلیاردها دلار تخمین زده می شود.
به غیر از گذرگاه های اقلیم کردستان، عراق دارای 9 دروازه مرزی خشکی با کشورهای همسایه مانند ایران، کویت، اردن، سوریه و عربستان سعودی است.
قبلا در رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی اخباری منتشر شده است با این مضمون که در چارچوب اقدامات بغداد برای کنترل دروازه های مرزی، نیروهای ضد ترور به اقلیم کردستان رسیده اند. / اتاق بازرگانی سلیمانیه
پایان پیام

  کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه