راه اندازی مرکز صادرات تجهیزات صنعت ساختمان ایران در اقلیم کردستان

پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ 794 0
راه اندازی مرکز صادرات تجهیزات  صنعت ساختمان ایران در اقلیم کردستان در این مرکز، صادرات مصالح ساختمانی تولید شده در ایران تجمیع و صادرات از این کانال انجام می‌شود

به گزارش تجارت بان، ناصر لعل نوری، با اشاره به ایجاد نخستین مرکز تخصصی توسعه صادرات مصالح و تجهیزات صنعت ساختمان ایران در اقلیم کردستان افزود: با راه اندازی این مرکز، تولیدکنندگان تجهیزات، خدمات فنی و مهندسی و مصالح ساختمانی ایرانی، می‌توانند بطور مستقیم با سازندگان عراقی ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را عرضه کنند.

وی با اشاره به رونق صادرات کالای ایرانی در بازار عراق گفت: با راه اندازی این مرکز، واسطه گری و دلالی حذف خواهد شد و ما می‌توانیم سهم خود را از بازار عراق دریافت کرده و با رقبای خود از جمله ترکیه، روسیه و چین رقابت کنیم.
دبیر مرکز تخصصی توسعه صادرات صنعت ساختمان در اقلیم کردستان عراق با اشاره به فراهم بودن امکان حضور ۱۵۰ تولید کننده ایرانی در این مرکز بصورت یکساله ادامه داد: در این مرکز، صادرات مصالح ساختمانی تولید شده در ایران تجمیع و صادرات از این کانال انجام می‌شود در حالیکه تولیدکنندگان تا پیش از این، باید مراحل مختلفی برای عرضه کالای تولیدی خود طی می‌کردند.
لعل نوری با بیان اینکه امکان حضور شرکت‌های دانش بنیان نیز در این مرکز فراهم می‌شود گفت: این مرکز درفاصله ۲۵ تا ۳۰ کیلومتری به مرز پرویز خان راه اندازی شده که بازارچه بسیار مناسبی برای عرضه کالا وجود دارد در حالی که شرایط حضور نیز امن است.

وی با تاکید براینکه تولید کنندگان ایرانی می‌توانند در کوتاه‌ترین مسیر با تولید کنندگان عراقی قرارداد امضا کنند افزود: عملیاتی شدن این قراردادها، مصادف با جهش تولید رونق اقتصادی و ارزآوری برای مملکت خواهد بود و چرخه‌ای اثرگذار در توسعه صنعت ساختمان کشور و اشتغال زایی ایجاد خواهد کرد.
دبیر مرکز تخصصی توسعه صادرات صنعت ساختمان در اقلیم کردستان عراق گفت: تولید کنندگانی که محصولات خود را در این مرکز عرضه می‌کنند باید محصولاتشان مجوز استاندارد سازمان استاندارد ایران و استاندارد‌های بین المللی را دریافت کرده باشند.
لعل نوری با تاکیدبر اینکه استاندارد ایران مورد تایید کشور عراق است اضافه کرد: این مرکز مجوز‌های لازم را از اقلیم کردستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی سلیمانیه دریافت کرده است و ۱۵ تیرماه سال جاری پس از پایان نام نویسی تولیدکنندگان ایرانی، افتتاح خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه