عراق واردات 27 محصول کشاورزی از اقلیم کردستان به استان های دیگر را ممنوع کرد

سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ 1173 0
عراق واردات 27 محصول کشاورزی از اقلیم کردستان به  استان های دیگر را ممنوع کرد وزارت کشاورزی عراق با صدور بخشنامه ای جدید اعلام کرد که از این پس اجازه انتقال محصولات اصلی کشاورزی از اقلیم کردستان به سایر استان های عراق داده نمی شود.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، بر اساس این دستورالعمل وزارت کشاورزی عراق، واردات 27 محصول کشاورزی شامل انواع میوه، سبزیجات، حبوبات و فراورده های  دامی از اقلیم کردستان به سایر نقاط عراق را ممنوع کرده است.
حمید نایف سخنگوی وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد: وزارت کشاورزی دستورالعمل جدیدی را درباره محصولات کشاورزی و فراورده های دامی که واردات آنها ممنوع شده را صادر کرده است.
بر اساس این دستورالعمل از این به بعد دیگر انتقال محصولات اصلی مانند گندم، جو، ذرت و علوفه از اقلیم کردستان به استان های دیگر عراق و حمل این محصولات از استان ها عراق به سایر استان به هر دلیلی داده نمی شود.
نایف در این باره توضیح داد: صرفا حمل و نقل نهاده های طیور که در داخل کشور تولید می شود، میان استان های عراق مجاز است، اما انتقال این محصول نیز از اقلیم کردستان به سایر نقاط عراق ممنوع است.
سخنگوی وزارت کشاورزی فهرست محصولاتی که واردات آنها ممنوع شده را چنین عنوان کرد: گندم، جو، ذرت، خیار، بادمجان، کلم، هویج، گوجه فرنگی، کاهو، سیر، کدو حلوایی، فلفل، خرما، سیب زمینی، چغندر، شلغم، عسل، شیره خرما، هندوانه، خربزه، باقالی، کنار، گندم علوفه، جو علوفه، ذرت علوفه ای و پروتئین دامی.
همچنین وزارت کشاورزی واردات گوشت کانادایی، ماهی های تزئینی، عقاب و پرندگان وحشی، تخم مرغ، مرغ زنده، مرغ ذبح شده، دام زنده برای ذبح مانند گوساله و گاو از آفریقا، طیور و پرندگان از کشورهایی که مبتلا به آنفولانزای مرغی هستند را ممنوع کرده است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه