افزایش ۶۷ درصدی صادرات از گمرکات استان کردستان در 3 ماهه اول سال

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ 645 0
افزایش ۶۷ درصدی صادرات از گمرکات استان کردستان در 3 ماهه اول سال با وجود این که بازارچه مرزی سیرانبند بانه در فروردین بدلیل شیوع ویروس کرونا توسط طرف عراقی تعطیل شد ولی در این مدت ۹۱۶ هزار و ۳۲۷ تُن کالا از سایر گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش تجارت بان، بختیار رحمانی‌پور  گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد سال جاری صادرات از گمرکات این استان، ۶۷ درصد از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی ارزش این میزان کالای صادر شده را ۳۵۷ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۶۲۷ دلار اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات انجام شده در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ ارزش ریالی ۶۰ درصد و از نظر وزنی هم ۶۷ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان کردستان اضافه کرد: از این میزان صادرات ۵۸۸  هزار و ۵۵۱ تُن کالا به ارزش ۲۱۶ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۳۲۵ دلار صادرات مربوط به تولیدات این استان بوده است.

رحمانی‌پور یادآور شد: از مجموع کل صادرات انجام شده ۳۲۷ هزار و ۷۷۶ تُن کالا به ارزش ۱۴۱ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۳۰۲ دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات بود که از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.  

وی تاکید کرد: میزان واردات کالا از گمرکات استان هم طی این مدت ۹ هزار و ۴۵۱ تُن به ارزش ۹ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۱۶ دلار بوده است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.
گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه