توقف صادرات تخم مرغ

یکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ 645 0
توقف صادرات تخم مرغ صادرات تخم مرغ تا زمان تنظیم بازار داخلی متوقف شد.

به گزارش تجارت بان ، در این اطلاعیه علت افزایش قیمت تخم مرغ، افزایش هزینه‌ها از جمله حقوق ودستمزد، حمل ونقل، خوراک و غیره و همچنین حفظ و استمرار تولید، عنوان شده که بر این اساس سقف قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری حداکثر ۹۵۰۰۰ ریال قیمت مصرف کننده هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته به وزن آن در حدود ۲۰.۰۰۰ تومان تعیین شد.

همچنین سازمان حمایت تاکید کرده که فروش تخم مرغ با قیمت‌های بالاتر از قیمت مصوب تخلف و در صورت مشاهده برخورد قانونی لازم با متخلفان، توسط بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان‌های صمت استانی صورت می‌گیرد. این در حالی است که در روزهای اخیر قیمت هر شانه تخم مرغ در سطح خرده فروشی‌ها به ۳۲ هزار تومان هم رسیده است.

البته طبق اعلام سازمان حمایت هماهنگی لازم با سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری، فروشگاه‌های زنجیره ای و تشکل‌های تولیدی صورت گرفته و توزیع گسترده و کافی تخم مرغ با حداقل سود عمده وخرده فروشی در مراکز یادشده در حال انجام است.

 

صادرات تخم مرغ متوقف شد

همچنین براساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار به منظور استفاده از ظرفیت تشکل‌های و اتحادیه‌های تولیدی، تنظیم بازار تخم مرغ بر عهده اتحادیه مرکزی مرغداران میهن قرارگرفته و در شرایطی که قیمت تخم مرغ در کشور روند افزایشی داشته است، با هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه ذیربط صادرات تخم مرغ تا زمان تنظیم بازار داخلی متوقف شد.

ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه