مشکل صادرات گیوه به کردستان عراق حل می شود

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ 552 0
مشکل صادرات گیوه به کردستان عراق حل می شود از طریق وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و استانداری کرمانشاه برای حل مشکل صادرات گیوه با مقامات اقلیم کردستان مذاکراتی در حال انجام است.

به گزارش تجارت بان، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: پس از طرح مشکلات صادرات گیوه به اقلیم کردستان در خبرگزاری کردپرس، این موضوع توسط مجموعه میراث فرهنگی و از طریق وزارت خانه و مقامات استانی پیگیری شد.

وی مشکل پیش آمده در مورد صادرات گیوه را متوجه مقامات اقلیم کردستان عراق دانست و گفت: کشورها معمولا در راستای حمایت از تولیدات داخلی، تعرفه هایی برای واردات تعیین می کنند که ممکن است صادرکننده را با چالش مواجه کنند و این موضوع در مورد صادرات گیوه به اقلیم کردستان اتفاق افتاده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد: برای رفع این مشکل با دفتر صادرات معاونت صنایع دستی وزارتخانه صحبت کرده ایم و قرار شده موضوع را به شکل کتبی اعلام کنیم تا آن ها از طریق مقامات ذی ربط اقتصادی در وزارت خارجه و اتاق بازرگانی این موضوع را در دستور کار نشست های دو طرفه با هیئت های اقلیم کردستان عراق و دولت عراق بگنجانند.

وی افزود: همچنین در همین راستا با استاندار کرمانشاه و معاونت اقتصادی مکاتباتی شده است تا آن ها در دیدارهای مشترک با طرف عراقی برای حل این موضوع مذاکره کنند.

قادری یادآور شد: البته مشکل تعرفه های سنگین بیشتر در مورد اقلیم کردستان وجود دارد و در دیگر مرزها مشکلی برای صادرات صنایع دستی وجود ندارد.

وی اظهار عنوان کرد: امیدواریم این موضوع حل شود و صادرات گیوه به اقلیم کردستان روند بهتری داشته باشد.

کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه