هفت گروه در اقلیم کردستان عراق اجازه ورود به ایران پیدا کردند

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ 1097 0
هفت گروه در اقلیم کردستان عراق اجازه ورود به ایران پیدا کردند فرماندار مریوان گفت: طبق دستورالعمل جدید هفت گروه از مردم اقلیم کردستان عراق از اول مرداد اجازه ورود به ایران از طریق مرز باشماق را پیدا کردند.

به گزارش تجارت بان، آرتیکاس اقبال: افراد دارای اقامت موقت، ویزای کار، ویزای پزشکی و تخصیلی از جمله این گروه‌ها هستند که می توانند با مراجعه به مرز باشماق به کشور جمهوری اسلامی وارد شوند.

وی افزود: افراد مشمول علاوه بر اینکه باید گواهی سلامت خود را به همراه پاسپورت و ویزا به دست اندارکاران مرز ارایه دهند باید پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

فرماندار مریوان یادآور شد: گروه پزشکی مرز باشماق نیز اقدام به غربالگری مسافران کرده و در صورتی که علائم ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشند سفر آنان با محدودیت مواجه خواهد شد.

اقبال در خصوص خروج مسافران از ایران اضافه کرد: محدودیتی برای خروج مسافران از سمت ایران وجود ندارد اما طرف عراقی همچنان از ورود برخی افراد به کشور خود ممانعت می‌کند.

وزارت داخلی حکومت اقلیم‌ کردستان عراق ۲۵ تصمیم جدید در شرایط خاص کرونایی در این منطقه را اعلام کرد که دو گذرگاه حاج‌عمران (تمرچین) و باشماق از اول مرداد بر روی اتباع اقلیم‌ کردستان که در ایران گرفتار شدند و قادر به بازگشت نبودند بازگشایی شد تا صرفا اتباع هر کشور به مبدا باز گردند.

همچنین دانشجویان، بیماران و یا کسانی که نیاز به درمان و یا پیوستن به خانواده در ایران دارند نیز می‌توانند با ارائه درخواست و بعد از تایید نهایی به ایران سفر کنند.

ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه