مهم: امکان سفر شهروندان ایران به اقلیم کردستان فراهم شد / بازگشایی دو مرز برای مسافرت به کردستان عراق

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ 8521 0
مهم: امکان سفر شهروندان ایران به اقلیم کردستان فراهم شد / بازگشایی دو مرز برای مسافرت به کردستان عراق گذرگاه های باشماق و حاج عمران برای مسافرت شهروندان ایرانی به اقلیم کردستان، بازگشایی شدند. چگونه می توان به کردستان عراق سفر کرد؟

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، مسئول گذرگاه های مرزی باشماق از باز شدن این دروازه ها برای ورد مسافران ایرانی به اقلیم کردستان خبر داد و اظهار کرد: ورود مسافران تنها بر اساس اخذ مجوز به روش الکترونیکی امکان پذیر است.

 

آخرین خبر درباره مسافرت به کردستان عراق:  سفر به اقلیم کردستان آزاد شد/ دستورات جدید کمیته مبارزه با کرونا در اقلیم کردستان

 

 لیوا مریوان شیخ کمال سرپرست دروازه مرزی باشماق در این باره توضیح داد: بازگشایی این دو مرز بر اساس بخشنامه وزارت داخلی اقلیم کردستان انجام شده است.
وی گفت افرادی که تصمیم به مسافرت دارند باید آزمایش کرونا انجام دهند.
مجوز تردد مسافرت به اقلیم کردستان روز دوشنبه (6 مرداد) صادر شد. در اولین روز و تنها از مرز باشماق 86 نفر وارد اقلیم کردستان شدند. تعدادی از این افراد از شهروندان ایرانی بودند.
شیخ کمال گفت: هیچ فردی بدون انجام آزمایش کرونا نمی تواند تردد کند و صرفا آزمایش هایی که ما انجام خواهیم داد ملاک خواهد بود.
برای تردد شهروندان ایران به اقلیم کردستان 3 دروازه مرزی شامل باشماق، حاج عمران و پرویزخان وجود دارد، اما در حال حاضر تنها دو گذرگاه باشماق و حاج عمران برای ورود مسافران باز شده اند. شهروندان اقلیم کردستان نیز می توانند از این دو مرز به ایران سفر کنند.
پیشتر وزارت داخلی اقلیم کردستان در اطلاعیه ای اظهار کرده بود این دو مرز صرفا برای شهروندان اقلیم کردستان که در ایران حضور دارند بازگشایی می شود.
منبع: رووداو

 

چگونه می توان به کردستان عراق سفر کرد؟ چگونه مجوز وزارت داخله را باید دریافت کرد:

این پرسش ارسالی بسیاری از مخاطبان تجارت بان است که پس از پیگیری و استعلام از مسئولان ذیربط، پاسخ زیر دریافت شد:

«در حال حاضر ورود به اقلیم کردستان، تنها برای ایرانیانی که کارت اقامت اقلیم را دارند، امکانپذیر است. صدور. مجوز وزارت داخله اقلیم نیز با درخواست کارفرما، موسسه یا وزارتخانه مرتبط با محل اشتغال تبعه ایرانی انجام می شود.»

 

درباره سفر شهروندان ایرانی به اقلیم کردستان بیشتر بخوانید:

* چه کسانی می توانند از اقلیم کردستان به ایران سفر کنند؟

لغو شرط آزمایش کرونا برای مسافران در اقلیم کردستان

* اطلاعیه گذرگاه حاج عمران درباره جزئیات و شرایط سفر به اقلیم کردستان

  کانال تلگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه