وضعیت تجارت ایران با اقلیم کردستان چگونه است؟

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ 771 0
وضعیت تجارت ایران با اقلیم کردستان چگونه است؟ پس از کند شدن تبادلات تجاری به دلیل انتشار ویروس کرونا، اکنون روند فعالیت های تجاری با ایران و ترکیه به سمت عادی شدن پیش می رود. پیش بینی می شود میزان تبادلات تجاری کردستان عراق با ایران و ترکیه...

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان اعلام کرد، روال تبادلات بازرگانی به سمت عادی شدن پیش می رود، اما پیش بینی می شود زیان ناشی از ویروس کرونا که به تجارت وارد شده است به 20 درصد برسد. 


بر اساس آمار اتحادیه سرمایه گذاران، حجم تبادلات سالانه میان ایران و اقلیم کردستان حدود 6 ملیارد و با ترکیه حدود 15 تا 20 میلیارد دلار است.


مصطفی عبدالرحمان رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان در این باره توضیح داد: پس از کند شدن تبادلات تجاری به دلیل انتشار ویروس کرونا، اکنون روند فعالیت های تجاری با ایران و ترکیه به سمت عادی شدن پیش می رود.


وی افزود: به غیر از کرونا تاخیر در پرداخت حقوق شهروندان اقلیم کردستان بر روی فعالیت های بازرگانی تاثیرگذار بوده است چون موجب کاهش فروش کالاهای وارداتی شده بود، اما اکنون با پرداخت حقوق، وضعیت در حال بهبود است.


عبدالرحمان همجنین پیش بینی کرد که حجم تبادلات تجاری که قبلا با ایران حدود 6 میلیارد و با ترکیه 20 میلیارد دلار بوده، در پایان امسال (میلادی) حدود 20 درصد کاهش را نشان دهد.


پس از انتشار ویروی کرونا، اقلیم کردستان مرزهای مسافرتی خود را بست اما به صورت محدود تبادلات تجاری با اقلیم کردستان ادامه یافت.


مصطفی عبدالرحمان گفت: در حال حاضر همه مرزها باز بوده و تبادلات تجاری اعم از واردات و صادرات به کردستان عراق در حال انجام است./ناس نیوز

پایان پیام/

 

بیشتر بخوانید:

افزایش فعالیت بازرگانی در مرز پرویزخان + آمار 5 ماهه صادرات کالا در مرز پرویزخان به تفکیک اقلام

صادرات 70 درصدی استان کرمانشاه به اقلیم کردستان  

  کانال تلگرام تجارت بان

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه