بازرگانان سیب زمینی به کردستان عراق صادر نکنند

اقلیم کردستان، واردات سیب زمینی را ممنوع کرد

یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ 968 0
اقلیم کردستان، واردات سیب زمینی را ممنوع کرد وزارت داخلی کردستان عراق با صدور بخشنامه ای، واردات سیب زمینی را ممنوع کرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، این بخشنامه که به امضای رئیس دیوان وزارتخانه اقلیم کردستان رسیده، واردات سیب زمینی را با هدف حمایت از تولید داخلی ممنوع اعلام کرده است.


بیگرد طالبانی وزیر کشاورزی اقلیم کردستان در این باره اظهار داشت: هیئت وزیران و وزارت داخله در راستای حمایت از محصولات کشاورزان با یکدیگر هماهنگی لازم را انجام داده و با همین هدف اقدام به ممنوعیت واردات چند محصول کشاورزی کرده اند.


وی در همین ارتباط تصریح کرد: در مدت اخیر مطلع شدیم که در جند گذرگاه مرزی، اقدام به واردات محصولاتی می شود که ممنوع اعلام شده است. این مسئله آثار مستقیمی بر روی محصولات کشاورزان دارد، به همین دلیل نامه ای را به هیئت وزیران تقدیم کردیم تا هماهنگی های لازم برای ممنوعیت واردات برخی محصولات انجام شود.


در نامه وزارت داخلی اقلیم کردستان آمده است: با هدف حمایت از تولید سیب زمینی کشاورزان اقلیم کردستان، بر اساس دستور وزیر داخلی، اقدامات لازم برای ممنوعیت واردات سیب زمینی به اقلیم کردستان انجام شود./اتاق بازرگانی سلیمانیه
انتهای پیام

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه