میزان تبادلات تجاری در مرز باشماق و سیرانبند به ۱.۵ میلیون تن رسید / رتبه اول صادرات مواد نفتی

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ 463 0
میزان تبادلات تجاری در مرز باشماق و سیرانبند به ۱.۵ میلیون تن رسید / رتبه اول صادرات مواد نفتی به گفته معاون اقتصادی استاندار کردستان، صدور کارت تردد برای تجار و فعالین مرزهای استان کردستان باید تسریع شود، این کارت‌ها می‌تواند در ساماندهی ترددها و جلوگیری از ورود دلالان و متخلفان به داخل محوطه، تأثیرگذار باشد.

به گزارش تجارت بان، خالد جعفری در دومین جلسه کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان، اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال ۹۹ مبادلات مرزی از باشماق مریوان و سیرانبند بانه با ۲۶ درصد افزایش به یک میلیون و ۵۸۶ هزار تن رسیده و طی این مدت مرز رسمی باشماق مریوان رتبه نخست صادرات مواد نفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق مریوان و تکمیل زیرساخت‌های آن، موجب رونق مبادلات مرزی خواهد شد و به همین منظور در عملیات‌های اجرایی این مرز باید سرعت بیشتری به خرج دهیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار کردستان ادامه داد: هدف اصلی ما این است که خدمات لازم در مرز ارائه شود لذا باید اصلاحات لازم در مرز انجام و امکانات موجود به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

 

جعفری خواستار تسریع در اجرای مصوبه جلسه قبل شورای ساماندهی مبادلات مرزی در راستای صدور کارت تردد برای تجار و فعالین مرزهای استان شد و یادآور شد: این کارت‌ها می‌تواند در ساماندهی ترددها و جلوگیری از ورود دلالان و متخلفان به داخل محوطه، تأثیرگذار باشد.

 

وی به مساله اخذ وجه از رانندگان کامیون و ترانزیت با عنوان ساماندهی نوبت دهی اشاره کرد و بیان کرد: اخذ وجه با این عنوان نه تنها مورد تأیید شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان قرار ندارد بلکه در شأن جمهوری اسلامی هم نیست./ خبرگزاری مهر

پایان خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه