اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای مرحله اول عملیات ساماندهی مرز باشماق / آخرین وضعیت مرز سیرانبند بانه

پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ 777 0
اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای مرحله اول عملیات ساماندهی مرز باشماق / آخرین وضعیت مرز سیرانبند بانه به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، مرز باشماق به عنوان دومین مرز رسمی ترانزیتی کشور با حدود ۶.۷ میلیارد دلار در سال تزانزیت، صادرات و واردات دارد که بی نظمی رفت و آمد و حمل و نقل در این مرز خوش آیند نیست.

به گزارش تجارت بان، شهرام ملکی اظهار داشت: اگر این مرز ساماندهی شود می‌توان انرژی هدر رفته را به افزایش توان ترانزیت و حمل و نقل صادرات و واردات تبدیل کرد.

 

وی اضافه کرد: طرح ساماندهی این مرز در حوزه های بار، مسافر و ترانیت و صادرات از سال گذشته با حضور مشاوران ذیصلاح در حوزه تخصصی گمرک و پایانه با همکاری سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای انجام و به اتمام رسیده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: چندی پیش با حضور وزیر راه و شهرساری گزارش ساماندهی این مرز ارایه شد و دستور برگزاری فاز اول مناقصه این طرح با اعتباری در حدود ۴۰ میلیارد تومان در حال ابلاغ است.

 

ملکی یادآور شد: اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اولویت ساماندهی مسیر ترانزیک کالا و ماشین آلات حمل سوخت و ترانشیپمنت را انجام خواهد داد تا بخش اعظمی از بی‌نظمی‌های این مرز برطرف شود.

 

وی در خصوص ساماندهی بازارچه سیرانبند بانه هم گفت: معاونت عمرانی استانداری کردستان به صورت مستقیم برای ساماندهی این بازارچه اقدام کرده و هم اکنون سالن‌های تزانزیت آن احداث شده و ساختمان‌های مربوط به دستگاه های اجرایی از جمله و ساختمان های مورد نیاز دستگاه های امنیتی در این مرز هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

 

ملکی تاکید کرد: کمیته برنامه ریزی شهرستان بانه نیز موظف شده اعتبارات مورد نیاز محوطه سازی این بازارچه را از منابع در اختیار شهرستان تامین شود.

 

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

 

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

 

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

ایرنا

انتهای خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه