برای مسافرت به اقلیم کردستان باید ویزا داشته باشید + شرایط ورود اتباع عراقی به ایران

یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ 1364 0
برای مسافرت به اقلیم کردستان باید ویزا داشته باشید + شرایط ورود اتباع عراقی به  ایران رئیس پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر داشتن ویزا را شرط اصلی ورود شهروندان ایرانی به خاک اقلیم کردستان عراق ذکر کرد.

به گزارش تجارت بان به نقل از کردپرس، ایرج آزادی، رئیس پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در این خصوص گفت: با ابلاغ آئین نامه های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در سطح کشور امکان تردد شهروندان ایرانی به اقلیم کردستان عراق در صورت دریافت ویزا فراهم شده است.

 

 وی ادامه داد: پس از پایان مهلت قرنطینه کرونایی که از اول مردادماه جاری از طرف مسئولان اقلیم کردستان عراق اعلام شده بود امکان تردد برای اتباع ایرانی که در زمان قرنطینه در کشور عراق مانده بودند فراهم شده است و تا کنون 421 نفر از شهروندان ایرانی موفق به بازگشت به کشور شده اند.

 

 آزادی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط ورود اتباع عراقی به خاک ایران اظهار داشت: امکان ورود اتباع عراقی در صورتی امکان پذیر است که مسافران عراقی موفق به دریافت ویزای درمان با هماهنگی سرکنسولگری ایران شده باشند و در این مدت تعداد ۴۷۴ نفر از طریق مرز زمینی تمرچین پیرانشهر  به  کشور ایران تردد داشته اند.

 

رئیس پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با آخرین وضعیت تردد از سمت کشور ایران به اقلیم کردستان عراق عنوان کرد: اتباع عراقی که در زمان کرونا به دلیل قرنطینه، مقیم ایران شده بودند، از اول مردادماه از طرف کشور ایران اجازه برگشت دریافت کرده اند و تاکنون تعداد ۱۹۲ نفر به کشور عراق برگشته اند.

 

این مسئول پایانه مرز تمرچین پیرانشهر اضافه کرد: همچنین در رابطه با وضعیت تردد عادی مسافری باید اشاره شود باتوجه به عدم پایان شیوع ویروش کرونا از طرف سازمان بهداشت جهانی  و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، تا این لحظه تردد به صورت عادی برنگشته است اما امیدواریم که با رعایت نکات بهداشتی بیشتر از طرف همشهریان مسیر کلاً باز شده و شرایط به حالت عادی برگردد، البته اکنون با هماهنگی سرکنسولگری اقلیم کردستان عراق که در شهرستان نقده و در تهران مستقر هستند شهروندان ایرانی در صورت دریافت ویزا و انجام تست کرونا امکان تردد به سمت عراق را دارند و تا کنون تعداد ۳۶۶ نفر ایرانی پس از دریافت ویزا و رعایت پروتکل های بهداشتی وارد کشور عراق شده اند.

 

  مرز تمرچین پیرانشهر یکی از پرترددترین مرزهای زمینی کشور است که متأسفانه در پی شیوع ویروس کرونا رفت و آمد از طریق این مرز از طرف مسئولان ایرانی و عراقی به حالت تعلیق در آمده بود.

  کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه