توافق اربیل و بغداد برای اداره مشترک گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان

یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ 578 0
توافق اربیل و بغداد برای اداره مشترک گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان یکی از مسئولان دولت اقلیم کردستان جزئیات اخیر توافق میان اربیل و بغداد را درباره اداره مرزهای اقلیم کردستان اعلام کرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، یکی منبع عالی رتبه دولت اقلیم کردستان به پایگاه اطلاع رسانی ناس نیوز گفت: در چند نشست مشترک اخیر که میان اربیل و بغداد برگزار شده است، طی آن طرفین برای هماهنگی امور و اجرای دستورالعمل های گمرکی و گذرگاه های مرزی زمینی و آسمانی اقلیم کردستان به توافق رسیدند.

 

بر این اساس توافق شده است تا در مدیریت گذرگاه های اقلیم بر اساس دستورالعمل های گمرکی دیگر گذرگاه های دولت مرکزی عمل شود.
این منبع مطلع اظهار کرد: اقلیم کردستان برای تشکیل یک تیم مشترک از کارمندان هر دو طرف برای نظارت بر توافق صورت گرفته در خصوص گذرگاه های مرزی، موافقت کرده است.


وی گفت: تصمیم گرفته شد تا سیستم آمارگیری مستقر شده و دستورالعمل ها برای کنترل واردات بر اساس قانون گمرک، اعمال شود.
بر اساس این توافق، بغداد موافقت کرده است تا ماهیانه 320 میلیارد دینار تا سه ماه برای تامین حقوق کارمندان اقلیم کردستان پرداخت کند. از سال آینده میلادی نیز بر اساس توافق جدید عمل می شود.


همچنین دو طرف برای کاهش تولید نفت بر اساس توافق انجام شده با سازمان اوپک پلاس، موافقت کردند.


این منبع مطلع اظهار کرد: آنچه در این میان اهمیت دارد این که قرار شده تا در سال آینده سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق بر اساس آمار جمعیتی اقلیم کردستان و درآمدهای نفتی و غیر نفتی تعیین شود.


همچنین درباره مکانیزم پرداخت بدهی های اقلیم کردستان به توافق رسیدند. 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه