وزیر کشاورزی اقلیم کردستان:

آماده گشودن درها برای فعالیت شرکت های لبنی در کردستان عراق هستیم + فیلم

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ 1471 0
جلسه افتتاحیه وبینار اقلیم کردستان، دروازه ورود به بازار عراق، از سلسله وبینارهای نقش استارتاپ های کشاورزی در رونق تولید و جهش صادرات، بعد از ظهر سه شنبه ۲۸ مردادماه، برگزار شد.

به گزارش تجارت بان، در این نشست مجازی، بیگرد طالبانی وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق، گیلان پور معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران، شیخ مصطفی عبدالرحمن رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان، مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، نصرالله رشنودی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و مختاری مشاور وزیر و مدیر دفتر کسب و کارهای نوپا وزارت جهادکشاورزی حضور داشتند.

 

آماده گشودن درهای خود بر روی شرکت های لبنی کشور ایران هستیم

 

بیگرد طالبانی در این جلسه اقلیم کردستان با بیان این که اقلیم کردستان، دروازه ورود به بازار عراق است، گفت: این اولین نشانی این ویدیوکنفرانس است که میان کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

وزیر کشاورزی و منابع آب کردستان عراق گفات: در حالی که ویروس کرونا در شرایط فعلی، بسیاری از چیزها را متوقف کرده است، برگزاری چنین سمینارهای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ به ویژه آن که حوزه کشاورزی موضوع اصلی این نشست بوده و این فرصت مناسبی است تا وضعیت تبادلات تجاری مورد بررسی قرار گرفته و همچنین ارتباطات خود را تعمیق بخشیم.

طالبانی ادامه داد: در حال حاضر در بخش های دامداری و طیور، اقلیم کردستان رو به جلو است. در پروژه های گاوداری و صنایع لبنی ایران پیشرفت های زیادی داشته است در حالی که اقلیم کردستان در آغاز راه قرار دارد و ما آماده گشودن درهای خود بر روی شرکت های لبنی کشور ایران برای فعالیت در کردستان عراق هستیم.

 

تاکید بر صادرات محصولات کشاورزی ایران به اقلیم کردستان

 

در همین ارتباط کانال سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه نوشت: مهدی شوششتری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در این نشست ضمن اشاره به عمق روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و اقلیم کردستان، مرزهای ایران و اقلیم کردستان عراق را از فعال ترین مرزهای کشور در دوره کرونا دانست که تبادلات تجاری در این مرزها در دوره کرونا بدون هیچ وقفه ای و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شده است.

شوشتری آموزش و تبادل تجربه، سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در طرح های کشاورزی در اقلیم کردستان و صدور ماشین الات و تجهیزات کشاورزی ایران به اقلیم کردستان را از مهمترین حوزه ها برای همکاری های فیمابین خواند و بر ضرورت هماهنگی میان دو طرف برای حل مشکلات موجود در مسیر صادرات محصولات کشاورزی ایران به اقلیم کردستان تاکید کرد.

 

ضرورت افزایش میزان تبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان

 

در بخش دیگری از این سمنیار شیخ مصطفی عبدالرحمان رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان، گفت: 6 میلیارد دلار با ایران تبادلات تجاری داریم و درصدد هستیم با برگزاری چنین کنفرانس هایی این میزان را بسیار افزایش دهیم.

وی با بیان این که روابط اقتصادی ایران و اقیلم کردستان از دیر باز وجود داشته است، گفت: این بار در بخش کشاورزی می خواهیم بررسی های بیشتری انجام دهیم تا این صنعت در کردستان عراق روندی رو به جلو داشته باشد.

این کنفرانس قرار بود به صورت حضوری در تهران برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا مانعی برای برگزاری این رویداد بود.

 

بیشتر بخوانید: در دوره کرونا، چطور به اقلیم کردستان عراق صادرات کنیم؟ + لینک ثبت نام سمینار آنلاین

  کانال تلگرام تجارت بان

 

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه