ایران به تجار عراقی برای سرمایه گذاری در ایلام، تخفیف می دهد

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ 486 0
ایران به تجار عراقی برای سرمایه گذاری در ایلام، تخفیف می دهد رییس کل سازمان توسعه و تجارت ایران از ارائه تخفیف برای جذب تجار عراقی در استان ایلام حبر داد.

به گزارش تجارت بان، رییس کل سازمان توسعه و تجارت ایران و معاون وزیر صمت در دیدار با سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس اعلام کرد:  برای جذب تجار عراقی حاضر به اعطای تخفیف به آنها هستیم.

 

حمید زادبوم در این دیدار از اعمال مشوق های اقتصادی و تخفیف ویژه مالیاتی برای تجار و بازرگانان خارجی که در مرز مهران تجارت می کنند صحبت کرد و گفت: برای جذب تجار عراقی ما حاضریم به آن ها تخفیف دهیم.

 

وی در رابطه با پیشنهاد نماینده ایلام مبنی بر ایجاد بازارچه مشترک با عراق گفت: اگر بتوانید از طریق دیپلماسی مرزی و استانی نظر طرف عراقی را جلب کنید ما تمام شرایط ایجاد بازارچه مشترک در مرز مهران را فراهم می کنیم.

 

زادبوم در بخش سرمایه گذاری، ضمن دادن قول مساعدت و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران ایلامی که در استان ایلام سرمایه گذاری می کنند گفت: در این راستا ضمن پرداخت تسهیلات قابل بازپرداخت، حاضریم بیش از نیم میلیون هم تسهیلات بلاعوض به آن ها بدهیم.

 

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، توسعه زیر ساخت های  اقتصادی و تجاری در استان ایلام را یکی امورات مهم دانست و گفت: ما معتقد به سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان ایلام هستیم و از مسئولین تقاضای مساعدت و تسهیل این امور را داریم. قرابت فرهنگی نزدیک مردم ایلام با کشور عراق  زمینه بسیار مناسبی برای گسترش هرچه بیشتر روابط با این کشور است.

 

او گفت: مرز مهران را یکی از مناطق با اهمیت جهت مراودات اقتصادی با کشور دوست و همسایه عراق دانست وی گفت  متاسفانه با شیوع کرونا مراودات اقتصادی و تجاری با عراق با محدودیت شدید روبرو شده است و این موضوع هزاران  نفر از تجار با سابقه و کارگران زحمت کش را بیکار نموده است که نیازمند پیگیری جدی مسئولین است.


 
عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: متاسفانه در دیپلماسی اقتصادی با همسایگان بسیار ضعیف عمل کردیم. بازار مهمی همچون عراق به حال خود رها شده است که گذرگاه این بازار منطقه مرزی مهران است ما در تلاش هستیم که ایلام به عنوان دروازه مدیترانه جایگاه خود را پیدا کند.

 

فلاحی موفقیت در این زمینه را در سایه تلاش وزارت صمت،امورخارجه و نهادهای امنیتی میسر دانست و گفت دیپلماسی استانی ما در چنین شرایطی جواب می دهد./کردپرس

انتهای خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه