مهم: آخرین تصمیم اقلیم کردستان درباره مرزها، مسافرت به اقلیم کردستان و تردد میان استان ها

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ 1379 0
مهم: آخرین تصمیم اقلیم کردستان درباره مرزها، مسافرت به اقلیم کردستان و تردد میان استان ها وزارت داخلی اقلیم کردستان بخشنامه ای جدید درباره آخرین وضعیت تردد میان استان های اقلیم کردستان، فعالیت های بازرگانی در مرزها و مسافرت به کردستان عراق منتشر کرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، با هدف بازگشت به روال عادی تردد، وزارت داخله اقلیم کردستان، اختیار تصمیم گیری در این زمینه را به استانداری های واگذار کرده است.

 

در این بخشنامه که امروز جمعه (31 مرداد 1399) صادر شده، چند تصمیم جدید اتخاذ شده که به شرح زیر است:


اول: با در نظر گرفتن راهکارهای مقالبه با ویروس کرونا، اختیارات لازم به استانداری ها و مدیریت های مناطق داده می شود با اهداف زیر:
1. بازگشت به روال عادی تردد میان استان ها و مناطق مستقل
2. برنامه ریزی برای تردد میان استان ها و مناطقی که با دیگر استان های عراق دارای مرز مشترک هستند.
3. انتقال نیروهای امنیتی داخل اقلیم کردستان میان استان ها و مناطق دیگر با استان های دیگر عراق که برای آنها مجوز صادر شده است.

 

دوم: تردد دیپلمات های خارجی و نیروهای متحدین میان استان ها، مناطق اقلیم کردستان و استان های دیگر عراق که برای آنها مجوز صادر شده است.

 

سوم: تردد تشکل ها و سازمان های UN و سازمان های بین المللی در داخل اقلیم کردستان و میان اقلیم کردستان استان های عراق، از سوی مرکز مشترک هماهنگی مدیریت بحران ها، برنامه ریزی می شود.
2. تردد تشکل ها و سازمان های UN و سازمان های بین المللی در داخل اقلیم کردستان و خارج از عراق از سوی فرماندهی ارتباطات خارجی سازماندهی می شود.

 

چهارم: 
1. گذرگاه های مرزی پرویز خان، سرزیر، سیرانبند، کیلی، پشته/شیح صله، شوشمی، بر روی مسافران بسته خواهد بود و تنها برای تبادلات تجاری باز خواهد بود.
2. گذرگاه های مرزی باشماق و حاجی عمران برای بازگشت شهروندان اقلیم کردستان که در حال حاضر در ایران هستند و تصمیم به بازگشت دارند، باز خواهد بود.
3. شهروندان اقلیم کردستان که در دانشگاه ها و آموزشگاه های ایران در حال تحصیل هستند، یا بیمارانی که نیاز به مراجعه به پزشک در ایران دارند و همچنین اعضای خانواده ها برای ملاقات با یکدیگر، می توانند به روش الکترونیکی، درخواست خود را برای سفر به ایران ارائه دهند.
4. هر دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باز خواهند بود.

 

پنجم: تبادلات تجاری بر اساس پروتکل های بهداشتی که قبلا صادر شده است، ادامه خودهد داشت. کامیون هایی که حامل مواد سوختی هستند، می توانند از گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان تا مقصد بار خود را حمل کنند؛ مشروط بر این که در مرزها برای رانندگان خارجی تست کرونا صورت گیرد و اگر مقصد نهایی، استان های دیگر عراق باشد به آنها اجازه ورود داده می شود. در صورتی که بازگشت این رانندگان به اقلیم کردستان بیش از 5 روز طول بکشد، باید دوباره در نقطه بازرسی میان اقلیم کرستان و استان های عراق تست کرونا صورت گیرد و تا مشخص شدن نتیجه آزمایش به آنها اجازه ورود به کردستان عراق داده نمی شود.

 

همچنین در بند هفتم این بخشنامه آمده است:
پروژه های سرمایه گذاری و کارگاه هایی که برای ادامه یافتن فعالیت هایشان نیازمند حضور کارشناسان ایرانی هستند ، با حمایت طرف ذیربط،  نامه ای از طرف استانداری یا مناطق مستقل خطاب به وزارت داخله/ مدیریت کل دیوان، جهت دریافت اجازه ورود ارائه شود. ضروری است تا هنگام ورود این افراد به اقلیم کردستان همه دستورالعمل های بهداشتی اجرایی و با هزینه خود افراد آزمایش ویروس کرونا انجام شود. همچنین این افراد باید در محل کار یا هتلی که در آن اقامت دارند برای مدتی که وزارت بهداشت تعیین کرده است، قرنطینه شوند.

 

بیشتر بخوانید: در دوره کرونا، چطور به اقلیم کردستان عراق صادرات کنیم؟ + لینک ثبت نام سمینار آنلاین

  کانال تلگرام تجارت بان

 

تصویر بخشنامه زیر را در ادامه مشاهده کنید.



 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه