شرایط جدید صادرات دام به کردستان عراق

تصمیم جدید اقلیم کردستان درباره واردات دام

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ 701 0
تصمیم جدید اقلیم کردستان درباره واردات دام وزارت کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان، شرایط جدید برای واردات دام به کردستان عراق را اعلام کرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، فراس صدیق مدیر منابع دام در وزارت کشاورزی اقلیم کردستان گفت: از این پس تنها به  دام هایی که سن پایین دارند اجازه واردات داده می شود.


وی گفت: به دلیل نبودن کارگاه های صنایع تکمیلی، پوست دام ها پس از دباغی صادر می شود و فراروی های آن با هزینه بیشتر بار دیگر وارد اقلیم کردستان می شود.


این مقام مسئول افزود: قبلا واردات دام بیشتر با هدف تامین گوشت آن بود، از این روی دام های بزرگ وارد کردستان عراق می شد، اما در حال حاضر این روند تغییر یافته و تنها به دام های جوان و کوچک که هزینه کمتری دارند، اجازه واردات داده می شود.


وی در همین ارتباط توضیح داد: این موضوع سبب فراهم شدن فرصت های کاری برای مردم می شود و آنها می توانند دام ها را پرورش دهند و در کشتارگاه داخلی ذبح شوند.


صدیق گفت: سالانه صدها تن پوست دباغی شده با قیمت پایین به خارج از اقلیم کردستان صادر می شود و محصولات آن مانند کمربند شلوار، کیف و کفش و غیره با قیمت های بیشتر دوباره وارد کردستان عراق می شود. این نیز به دلیل وجود نداشتن کارگاهی برای استفاده از این چرم است.


وی در همین ارتباط گفت: ضرورت دارد تا هیئت سرمایه گذاری برای افرادی که می خواهند صنایع تکمیلی را ایجاد کنند تسهیلات لازم را قائل شود./باسنیوز
پایان خبر/

  کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه