برای انجام سفر از مرز پرویزخان، مرکز تست کرونا تاسیس شود

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ 1066 0
برای انجام سفر از مرز پرویزخان، مرکز تست کرونا تاسیس شود مدیریت منطقه کلار از وزارت داخله درخواست کرد تا مرکزی برای انجام تست کرونا در گذرگاه پرویزخان راه اندازی شود.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، در نشست امروز مدیریت منطقه کلار، چند تصمیم به شرح زیر اتخاذ شد:

 

1. پایبندی به اجرای محتوای بخشنامه شماره 48 سال 2020 وزارت داخله

 

2. در خصوص بند چهار بخشنامه شماره 48، این مدیریت تقاضا دارد تا موقعیت استراتژیک اقتصادی و بین المللی گذرگاه بین المللی پرویز خان در نظر گرفته شود و بر این اساس به صورت رسمی از وزارت داخلی اقلیم کردستان درخواست می شود تا یک مرکز انجام تست کرونا در این مرز همانند گذرگاه ای حاجی عمران و باشماق، تاسیس شود تا بازگشت شهروندان و افرادی که به صورت محدود مجاز به سفر هستند و در بیانیه مزبور به آنها اشاره شده است بتوانند از این مرز به اقلیم کردستان بازگردند.

 

3. مدیریت بحران کلار در نشست های اخیر خود تصمیم به تشکیل کمیته بازرسی گرفته و این کمیته کار خود را برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی آغاز کرده است. خالصانه و مسئولانه از هم میهنان گرامی منطقه درخواست می شود به دستورالعمل های بهداشتی پایبند باشند؛ چون هنوز ویروس کرونا منطقه را تهدید می کند. 

 

در بند جهارم بیانیه شماره 48 آمده است:


1. گذرگاه های مرزی پرویز خان، سرزیر، سیرانبند، کیلی، پشته/شیح صله، شوشمی، بر روی مسافران بسته خواهد بود و تنها برای تبادلات تجاری باز خواهد بود.
2. گذرگاه های مرزی باشماق و حاجی عمران برای بازگشت شهروندان اقلیم کردستان که در حال حاضر در ایران هستند و تصمیم به بازگشت دارند، باز خواهد بود.
3. شهروندان اقلیم کردستان که در دانشگاه ها و آموزشگاه های ایران در حال تحصیل هستند، یا بیمارانی که نیاز به مراجعه به پزشک در ایران دارند و همچنین اعضای خانواده ها برای ملاقات با یکدیگر، می توانند به روش الکترونیکی، درخواست خود را برای سفر به ایران ارائه دهند.
4. هر دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باز خواهند بود.
 

برای مطالعه کامل این بیانیه اینجا را کلیک کنید.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه