مرز تجاری شلمچه بازگشایی شد

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ 511 0
مرز تجاری شلمچه بازگشایی شد معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: فعالیت تجاری و صادرات کالا در مرز بین‌المللی شلمچه در استان خوزستان پس از ۲ روز تعطیلی روز دوشنبه از سر گرفته شد.

به گزارش تجارت بان، سیدعلی موسوی، بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی فعالیت اقتصادی و صادارت کالا در روزهای شنبه و یکشنبه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی متوقف شد و در این ۲ روز هیچگونه تبادل تجاری در این مرز انجام نشد.

 

وی افزود: مرز بین‌المللی شلمچه از صبح امروز دوشنبه بازگشایی شد و تجار و بازرگانان ۲ کشور مبادلات تجاری را از سرگرفتند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: کالاهای غیرنفتی شامل مواد غذایی، میوه و تره‌بار ،مواد پروتئینی و خدمات فنی و مهندسی بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی از مرز بین‌المللی شلمچه به کشور عراق صادر می شود.

 

صادرات کالای غیرنفتی از مرز بین‌المللی شلمچه از ۱۸ تیرماه پس از چهار ماه تعطیلی به دلیل فراگیری ویروس کرونا از سرگرفته شد و در این مدت ۲۱ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۵ میلیون دلار به عراق صادر شد.

 

صادرات کالای غیرنفتی منطقه آزاد اروند در سال جاری براساس پیش نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده که شامل تولیدات کالا در منطقه آزاد اروند و کالاهای سایر استان‌های کشور است.

 

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

 

مرز شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

منبع: ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه