فرایند صادرات از مرز تمرچین پیرانشهر تسهیل می‌شود

سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ 693 0
فرایند صادرات از مرز تمرچین پیرانشهر تسهیل می‌شود فرماندار پیرانشهر با اشاره به کاهش صادرات از مرز تمرچین این شهرستان طی ماه های اخیر به خاطر سخت‌گیری‌های ناشی از بیماری کرونا گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته، این روند تسهیل می‌‎شود.

به گزارش تجارت بان، سیدعلی ترابی، از برگزاری نشستی با کارشناسانی کنسول‌گری ایران در اربیل عراق برای بررسی مشکلات مرز تمرچین طی روز گذشته خبر داد و افزود: طی ماه های اخیر سخت‌گیری‌هایی از سوی طرف عراقی به خاطر شیوع بیماری کرونا در زمینه صادرات ایجاد شده بود که کاهش شدید صادرات ایران به شمال عراق را موجب می شد که قرار شد، از این پس خودروهای ایرانی بتوانند با رعایت پروتکل های مورد تایید ۲ طرف تا اربیل عراق حرکت کنند. 

 

وی اضافه کرد: همچنین با ایجاد محدودیت هایی، تنها ۶۰ تانکر سوخت اجازه ورود به خاک عراق را داشتند که موجب ایجاد صف های طولانی در طرف ایران شده بود که امیدواریم این مقدار به روزانه حداقل ۱۵۰ تانکر برسد. 

 

فرماندار پیرانشهر با اشاره به لزوم همسان‌سازی ساعت کاری ۲ طرف مرز بیان کرد: همچنان شاهد تاخیر یک‌ساعته در شروع به کار طرف عراقی هستیم که این این موضوع نیز موجب شده مبادلات تجاری بین ۲ طرف با مشکل مواجه شود.

 

ترابی گفت: ایجاد یک پاویون تجاری در مرز تمرچین برای آسان شدن فعالیت تجار نیز پیشنهاد شده که هیات ایرانی در کنسولگری اربیل متعهد به پیگیری آن شد تا تجّار بدون نیاز به خروج از کشور بتوانند در سالن ویژه ای با طرف خارجی گفت و گو کرده و کالاها و خدمات خود را عرضه کنند.

 

مرز تمرچین پیرانشهر به دلیل نزدیکی به اربیل در شمال عراق، یکی از شاهراه های صادراتی ایران بوده که شیوع کرونا در ماه های اخیر، تجارت را در این گمرک مهم کشور با مشکلاتی مواجه کرده است.

منبع: ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه