فری‌شاپ مرز باشماق مریوان راه‌اندازی می‌شود

سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ 711 0
فری‌شاپ مرز باشماق مریوان راه‌اندازی می‌شود به منظور رونق بیشتر فعالیت‌های مرزی راه‌اندازی فری‌شاپ (فروشگاه معاف از مالیات) مرز بین‌المللی باشماق مریوان در حال پیگیری است.

به گزارش تجارت بان، خالد جعفری در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: براساس استانداردهای موجود از ۲۱ شاخص مربوط به زیرساخت‌های مورد نیاز در مرز، باشماق مریوان دارای ۱۵ شاخص است.

 

وی با اشاره به اینکه از جمله این شاخص‌ها شامل فیبرنوری، سامانه جامع گمرکی، انبارها، سردخانه و امکانات و تاسیسات رفاهی، اضافه کرد: در خصوص انبارها مشکلات حقوقی با شرکت انبارهای عمومی داشتیم که سال گذشته برطرف شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: انبارها در مرز باشماق فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است که هم اکنون در مرحله واگذاری این انبارها از طریق مزایده هستیم.

 

جعفری یادآور شد: طرح ساماندهی مرز باشماق با برآورد اعتبار مورد نیاز ۸۰ میلیارد تومانی از محل منابع سازمان راهداری تهیه شده و فقط مصوبه هیات وزیران برای اجرای این طرح باقی مانده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها چند مرز کشور دارای فری شاپ است، گفت: امیدواریم در مرز بین ‌المللی باشماق مریوان هم به منظور رونق بیشتر فعالیت‌های مرزی شاهد راه‌اندازی فری‌شاپ باشیم.

 

جعفری با بیان اینکه آماری که در این جلسه از میزان صادرات در مرز باشماق ارائه شد بخشی از ظرفیت مرز را نشان می دهد، گفت: بسیاری از مرزهای کشور به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد ولی براساس وظیفه ملی و ارتباطاتی که با اقلیم کردستان عراق داشتیم مانع از تعطیل شدن مرز باشماق شدیم. 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: تشکیل صف کامیون‌ها در باشماق به ۱۷ کیلومتر رسید و با تدابیری که اندیشیده شد امروز شاهد عملکرد مطلوب این مرز در سطح کشور هستیم. 

منبع: ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه