امسال چند دستگاه خودرو به اقیلم کردستان وارد شده است؟

سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ 893 0
امسال چند دستگاه خودرو به اقیلم کردستان وارد شده است؟ وزارت بازرگانی اقلیم کردستان میزان واردات خودرو را در 7 ماهه اول سال جاری میلادی اعلام کرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان،  بر اساس آمار وزارت بازرگانی دولت اقلیم کردستان در 7 ماه سال جاری میلادی حدود 40 هزار خودرو به اقلیم کردستان وارد شده است.

 

در اطلاعیه ای رسمی این وزارتخانه آمده است: از ابتدای سال جاری ماهیانه حدود 8 تا 10 هزار خودرو به اقلیم کردستان وارد شده است اما به دلیل انتشار ویروس کرونا و ایجاد محدودیت ها، این تعداد در ماه های 3 و 4 به 2 تا 3 هزار خودرو کاهش یافته است.


بر اساس این گزارش پس از کاهش محدودیت ها، این تعداد در ماه های بعد بار دیگر به 5 تا 6 هزار دستگاه واردات خودرو به اقلیم کردستان افزایش پیدا کرده است.


بر اساس همین آمار در مدت مشابه سال گذشته، بیش از 100 هزار خودرو به اقلیم کردستان وارد شده است که در سال جاری این میزان به تعداد حدود 60 هزار دستگاه کاهش داشته است.


بر اساس آمارهای سال های 2017، 2018 و 2019 بیش از 358 هزار خودرو به اقلیم کردستان وارد شده است که بیش از 80 درصد آنها پس از شماره گذاری به سایر شهرهای مرکزی و جنوبی عراق ارسال شده است.


نوزاد ادهم مدیر کل بازرگانی اقلیم کردستان در این باره توضیح داد: از تعداد 40 هزار خودرویی که در 7 ماه اول امسال وارد اقلیم کردستان شده است بیشتر آنها به دیگر شهرهای عراق صادر و تعدادی هم در داخل کردستان عراق عرضه شده است.


در حال حاضر بیش از 300 شرکت بخش خصوصی در حوزه واردات خودرو فعالیت دارند که به دلیل کرونا تا حدودی متحمل ضرر شده اند./باسنیوز
پایان خبر

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه