تاکید استانداران مازندران و سلیمانیه عراق بر صادرات دوجانبه / توافق برای امضای تفاهمنامه

پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ 547 0
تاکید استانداران مازندران و سلیمانیه عراق بر صادرات دوجانبه / توافق برای امضای تفاهمنامه استاندار مازندران از آمادگی تولیدکنندگان شیلاتی و دیگر تولید کنندگان این استان برای سرمایه گذاری در سلیمانیه عراق خبر داد.

به گزارش تجارت بان، کانال سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه درباره نشست مجازی استانداران مازندارن و سلیمانیه نوشت: بر اساس پیگیری ها و هماهنگی های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مازندران، این نشست روز چهارشنبه 12 شهریور 1399 برگزار شد.

 

همچنین خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران گزارش داد، استاندار مازندران در این دیدار ویدئو کنفرانسی با بیان اینکه دو استان دارای ظرفیت‌های فراوان در زمینه تجاری و گردشگری هستند بر برپایی نمایشگاه با هدف نشان دادن ظرفیت‌های مختلف استان‌های مازندران و سلیمانیه عراق، برای افزایش مبادلات اقتصادی دو طرفه تاکید کرد.

 

احمد حسین زادگان با اشاره به اینکه رسانه‌های دو استان با تهیه مستند‌های تلویزیونی و نشان دادن ظرفیت‌های مازندران و سلیمانیه موجب آشنایی تجار و بازرگانانان دو طرف خواهند شد افزود: این استان قطب کشاورزی کشور محسوب و در ۱۴ محصول کشاورزی رتبه برتر کشور را دارا بوده که با برطرف کردن مشکلات زیرساختی در زمینه صادرات محصولات دو استان، می‌توان از وابستگی به نفت خارج شد.

 

استاندار مازندران همچنین از آمادگی تولیدکنندگان شیلاتی و دیگر تولید کنندگان این استان برای سرمایه گذاری در سلیمانیه عراق خبر داد.

 

استاندار سلیمانیه: مهیا شدن زمینه صادرات میان دو استان پس از رفع مشکلات

 

 استاندار سلیمانیه عراق هم در این نشست ویدئو کنفرانسی با بیان اینکه مسائل بانکی و نیز موضوع جهانی بیماری کووید ۱۹ از جمله چالش‌های گریبان گیر صادرات میان دو کشور است گفت: با برنامه ریزی‌های دقیق و مدون می‌توان پس از رفع این مشکلات، زمینه صادرات بیشتر میان دو استان را فراهم کرد.

 

دکتر هوال ابوبکر افزود: مازندران از زیباترین استان‌های ایران به شمار رفته و با توجه به زیر ساخت‌های مهم فرودگاهی در این استان، گردشگران استان سلیمانیه می‌توانند به این استان سفر کنند. همچنین پس از این نشست کارگروهی تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم در بخش‌های مختلف با مازندران تفاهمنامه‌ای امضا کنیم.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه