اطلاعیه سرکنسول ایران در اربیل درباره چگونگی ورود به اقلیم کردستان

پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ 1148 0
اطلاعیه سرکنسول ایران در اربیل درباره چگونگی ورود به اقلیم کردستان سرکنسول ایران در اربیل درباره چگونگی ورود به اقلیم کردستان عراق با صدور اطلاعیه ای توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش تجارت بان، نصرالله رشنودی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل درباره ورود به اقلیم کردستان عراق اطلاعیه ای صادر کرد.

 

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 

« هموطنان گرامی مقیم اقلیم کردستان و ایرانیان محترمی که به هر دلیل قصد عزیمت و ورود به اقلیم کردستان عراق را دارید .

 

با عرض سلام وآرزوی تندرستی برای همه شما عزیزان ، با توجه به سوالات متعددی که در زمینه تردد اتباع ایرانی اعلام شده است لازم است مواردی را به شرح ذیل به آگاهی برسانم .


با توجه به وضعیت کرونایی تمامی تصمیمات داخلی و مبادی ورودی، تجاری و مسافرتی، تجمعات و مراسمات و... از ابتدای شیوع کرونا در کنترل کمیته عالی مقابله با این بیماری قرار گرفته است که همه کشورها پروازهای خود را لغو و تردد مسافر و اتباع دیگر کشورها را ممنوع اعلام کردند. اقلیم کردستان نیز پس از اعلام رسمی جمهوری فدرال عراق اقدام مشابهی به عمل آوردند اما از ابتدا وزیر محترم داخلی اقلیم کردستان که مسئولیت این کمیته را بر عهده داشت در زمینه عزیمت اتباع ایرانی به ایران و بازگشت اتباع عراقی به اقلیم  نهایت همکاری را به عمل آوردند و علی رغم منع تردد بین استانی و مسیرهای منتهی به مرز با هماهنگی استاندار محترم اربیل عزیمت اتباع ایرانی با سهولت صورت گرفت.


با گذشت مدت زمانی از این وضعیت حدواً سه ماهه و ملاقات های انجام شده، بازگشت کارکنان شرکت های فنی، مهندسی و کارگران و شاغلین فعال در اقلیم در دستور کار قرار گرفت که منجر به صدور مجوز و ورود بخشی از کارکنان با تایید کارفرما با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام تست کرونا گردید که عده ایی از کارکنان با استفاده از این تصمیم وارد اقلیم شدند.

 

در آخرین تصمیمات ستاد یا کمیته مقابله با کرونا ورود کلیه افرادی که دارای اقامت اقلیم کردستان هستند از اول شهریور با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام تست کرونا پس از تایید کارفرما و یا دستگاه های مرتبط و اخذ مجوز لازم از مرز حاج عمران و باشماق ویا هوایی مجاز اند وارد شوند.

 

درحال حاضر این روند و تردد در حال انجام است. فرودگاه سلیمانیه به روی پروازهای کشورمان بازگشایی و اولین پرواز نیز انجام شده است. اما همچنان فرودگاه اربیل تا اطلاع ثانوی با تصمیم ستاد عالی مقابله با کرونا به روی پرواز کشورمان بسته اعلام شده است. ورود کلیه گردشگران و افراد فاقد اقامت همچنان ممنوع است.


لازم به ذکر است هیچ گونه هزینه ای به استثناء هزینه تست کرونا و احیاناً قرنطینه افرادی که لازم است قرنطینه شوند از کسی دریافت نمی شود. لذا مواردی که بعضی کانال های تلگرامی و فضای مجازی از طرف افراد سودجو مبنی بر دریافت مبالغی جهت ورود به اقلیم قید شده است کذب بوده و توصیه می شود هموطنان عزیز در دام این افراد فرصت طلب و سود جو نیفتند.

 

امیدواریم که با بهبود شرایط ، شاهد عادی شدن ترددات همانند گذشته باشیم.»

نصرالله رشنودی 
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل

انتهای پیام/

  کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه