صادرات بیش از ۵۹۶ میلیون دلار کالا از گمرکات کردستان / صادرات سایر گمرکات از راه گمرک باشماق و بانه

یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ 533 0
صادرات بیش از ۵۹۶ میلیون دلار کالا از گمرکات کردستان / صادرات سایر گمرکات  از راه گمرک باشماق و بانه میزان صادرات انجام شده از گمرکات استان طی ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۷۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش تجارت بان، بختیار رحمانی‌پور ، در این مدت ۷۵۶ هزار و ۳۵ تُن کالا به ارزش ۳۱۹ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۲۰ دلار  از گمرک های سنندج، سیرانبند و باشماق به کشورهای مقصد صادر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه صادرات سایر گمرکات هم از گمرک باشماق و بانه انجام می‌شود، اضافه کرد: میزان صادرات سایر گمرکات در استان ۷۲۰ هزار و ۳۵۲ تُن کالا به ارزش ۲۷۶ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۸۱۰ دلار بوده است.

 

مدیرکل گمرکات کردستان افزود: مجموع کل صادرات انجام شده از گمرکات این استان در این مدت یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۷۳ تُن به ارزش ۵۹۶ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۵۰ دلار بوده است.

 

رحمانی‌پور یادآور شد: میزان صادرات انجام شده از گمرکات استان طی ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۷۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۲ درصد افزایش یافت.

 

وی تاکید کرد: در این مدت ۴۷۹ هزار و ۱۹۵ تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۵ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۱۴ دلار از گمرک باشماق مریوان نیز ترانزیت شده است.

 

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.


گمرکات استان کردستان با شعب فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.


گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

منبع: ایرنا

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه