صادرکنندگان برای دریافت تسهیلات صادراتی ثبت نام کنند + لینک ثبت نام

یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ 665 0
صادرکنندگان برای دریافت تسهیلات صادراتی ثبت نام کنند + لینک ثبت نام طبق اعلام وزارت صنع، معدن و تجارت (صمت) سامانه یکپارچه اعطای تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی از محل منابع صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل طرف قرارداد در سامانه بهین یاب ایجاد شده است.

به گزارش تجارت بان، سعید زرندی،  معاون طرح و برنامه وزارت صمت،  امروز اعلام کرده که پس از تدوین دستورالعمل مربوط به ماده ۳ بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی، موضوع تسهیلات ریالی و ارزی صادراتی، در راستای هدایت منابع در جهت تحقق اهداف صادراتی و همچنین تسهیل و تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی –صادراتی محصولات اولویت دار به کشورهای هدف، سامانه اعطای تسهیلات بسته صادراتی ایجاد شده است.

 

آدرس سامانه برای ثبت نام تسهیلات صادراتی

طبق اعلام وزارت صمت تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات صادراتی ضمن مراجعه به سامانه www.behinyab.ir و پس از ثبت درخواست، یکی از بانک‌های پارسیان، توسعه صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات و بانک مشترک ایران و ونزوئلا، را انتخاب می‌کنند. اطلاعات ثبت شده به صورت خودکار مورد پردازش قرار گرفته و در صورت تائید این اطلاعات توسط سازمان توسعه تجارت ایران به بانک‌های عامل جهت بررسی، تصویب و پرداخت تسهیلات ارسال خواهد شد.

 

بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۳۹۹ اوایل تیر ماه امسال توسط معاون اول رییس‌جمهوری و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد. منابع این شامل منابع صندوق توسعه ملی به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال، منابع پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور برای حمایت از صادرات غیر نفتی به میزان شش هزار میلیارد ریال، بخشی از درآمدهای حاصل از وضع عوارض صادراتی و همچنین افزایش سرمایه دولت در صندوق ضمانت صادرات ایران تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو است. البته پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان  از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصادی کشور بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

 

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران "توجه به شرایط خاص اقتصادی و تجاری کشور با توجه به تحریمهای ناجوانمردانه و همچنین مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا" دو شاخص مهم تدوین بسته حمایتی سال ۱۳۹۹ است و این بسته با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین صادرات به ۱۵ کشور همسایه و اعضای اتحادیه اوراسیا تدوین شده است.

منبع: ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه