صادرات دام و طیور به کردستان عراق؛

مهم: استان سلیمانیه مجوز واردات مرغ، ماهی، گوشت قرمز و دام زنده را صادر کرد + میزان مورد نیاز

یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ 1469 0
مهم: استان سلیمانیه مجوز واردات مرغ، ماهی، گوشت قرمز و دام زنده را صادر کرد + میزان مورد نیاز مسئولان استان سلیمانیه اقلیم کردستان، به منظور تامین کمبود بازار تصمیم به واردات مرغ، ماهی، گوشت قزمر و دام زنده گرفتند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، معاون اداره کل کشاورزی استان سلیمانیه در این باره توضیح داد: با هدف تامین کمبودهای موجود برای ماه آینده، واردات مرغ و ماهی صورت می گیرد.


وی درباره میزان واردات این محصولات گفت: به این منظور اجازه واردات 300 تن مرغ و 800 تن ماهی داده می شود.


این مقام مسئول هدف از این کار را تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت اعلام کرد و گفت: این محصولات مشروط به رعایت موارد بهداشتی و آزمایش های دام، وارد خواهند شد.


بر اساس اطلاعیه فرمانداری سلیمانیه، امروز یکشنبه 13 سپتامبر (23 شهریور 1399)، در دفتر فرمانداری نشستی با حضور آوات محمد فرماندار سلیمانیه با کمیته تعیین محصولات دام و طیور استان سلیمانیه برگزار شد. پس از ارزیابی میزان تولیدات داخلی، تصمیم گرفته شد تا ارزیابی مجدد درباره محصولات وارداتی به استان سلیمانیه انجام شود.


پس از برگزاری این جلسه، رزگار حمد خدر، معاون اداره کل کشاورزی استان سلیمانیه اعلام کرد: با در نظر گرفتن برقراری تعادل میان محصولات داخلی و وارداتی، مصوب شد تا برای 300 تن قطعات مرغ و 800 تن ماهی برای ماه آینده مجوز واردات صادر شود تا با این اقدام، کمبودهای بازار و تقاضای مصرف کنندگان و نیازهای روز تامین شود.


همچنین در این نشست تصمیم گرفته شد تا برای ماه آینده تنها برای 500 تن گوشت قرمز و 5 هزار راس دام مجوز واردات صادر شود./اتاق بازرگانی سلیمانیه
پایان خبر

  کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه