سدسازی در اقلیم کردستان

ساخت 30 سد در چند منطقه اقلیم کردستان / تعیین مکان ساخت 240 سد

یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ 1660 0
ساخت 30 سد در چند منطقه اقلیم کردستان / تعیین مکان ساخت 240 سد ساخت سد در کردستان عراق از اهمیت زیادی برخوردار است، به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی و آبیاری پارلمان اقلیم کردستان، تلاش دولت برای ساخت سد بسیار مناسب است و اکنون برای ساخت 30 سد در مناطق مختلف کردستان برنامه وجود دارد و در بخشی از آنها کار آغاز شده است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، شادی حسین مدیر کل کشاورزی گرمیان (کلار)، گفت: هیئتی از کمیسیون کشاورزی پارلمان اقلیم کردستان از حوزه کشاورزی منطقه کلار بازدید کرده و مشکلات را بررسی می کنند.


عثمان سیدری رئیس این گروه در یک نشست مطبوعاتی گفت: طبیعت و موقعیت اقلیم کردستان برای مهار آب باران در فصل زمستان مناسب بوده و به همین دلیل دولت اقلیم کردستان ساخت 30 سد را در دستور کار قرار دارد که اجرای بخشی از آنها آغاز شده است.

                               


این نماینده مجلس گفت: به دلیل مناسب بودن خاک اقلیم کردستان، امکان دارد ساخت سد هزینه زیادی نداشته باشد، برای مثال هزینه ساخت سد دیوان در منطقه دربندیخان که اکنون آماده آبگیری شده حدود 23 میلیارد بوده است.

در همین باره قبلا اکرم احمد، مدیر کل سدها در وزارت کشاورزی و منابع آب کردستان در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرده بود که در اقلیم کردستان، مکان ساخت 240 سد مشخص شده است که از این تعداد کار 14 مورد آنها تمام شده و 17 سد دیگر نیز به مرحله اجرایی رسیده است.


به گفته همین مقام مسئول، کار طراحی 30 سد به پایان رسیده است که برخی از آنها سدهای بزرگ هستند./باسنیوز

 

 سد دیوانیه، پنجمین سد بزرگ اقلیم کردستان

                               

پایان خبر/

 

در این باره بیشتر بخوانید:

تخصیص 15 میلیارد دینار برای ساخت پروژه‌های استراتژیک در کردستان عراق

اختصاص بیش از 33 میلیارد دینار برای ساخت 11 سد در کردستان عراق

  کانال تلگرام تجارت بان

 

 

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه