افزایش قیمت مرغ در اقلیم کردستان/ شیوع سه نوع ویروس در مرغداری ها

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ 919 0
افزایش قیمت مرغ در اقلیم کردستان/ شیوع سه نوع ویروس در مرغداری ها نایب رئیس جامعه پرورش طیور اقلیم کردستان از انتشار چند ویروس فصلی در مرغداری های اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، تعداد زیادی از واحدهای پرورش مرغ اقلیم کردستان، به دلیل انتشار سه نوع ویروس فصلی، میلیاردها دینار زیان دیدند.


ناظم عبدالله در این باره توضیح داد: سه نوع ویروس فصلی به نام های ای بی، نیوکاسل و گامبو در مزارع پرورش مرغ اقلیم کردستان شیوع پیدا کرده است که به این دلیل 20 درصد از واحدهای مرغداری به صورت کامل از بین رفته و میلیون ها قطعه مرغ نابود شده اند.


به گفته وی این موضوع موجب افزایش قیمت مرغ در بازارهای اقلیم کردستان شده و مالکان این واحدها دچار ضرر بزرگی شده اند.


نایب رئیس جامعه پرورش طیور از دولت اقلیم کردستان درخواست کرد تا واکسن مورد نیاز را از کشورهای خارجی وارد کند. به گفته وی واکسن موجود در بازار بدون کیفیت است و هیچ نظارتی روی آن وجود ندارد.


 این فعال تولیدی گفت: واکسن در چارچوب امنیت ملی قرار  دارد و نیازمند نظارت دقیق دولت در واردات و توزیع آن است تا دیگر واحدهای پرورش مرغ متضرر نشوند.


وی تصریح کرد: بیش از 3 هزار سالن پرورش مرغ دچار زیان شده و به همین دلیل دست کم هر سالن 15 میلیون دینار زیان دیده اند، با این احتساب 45 میلیارد دینار به مالکان پرورش مرغ زیان وارد شده و این مستلزم یافتن راهکاری برای حل مشکل است./ اتاق بازرگانی سلیمانیه
پایان خبر

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه