صادرات از مرز چذابه به 17 هزار تن در هفته رسید

جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ 641 0
صادرات از مرز چذابه به 17 هزار تن در هفته رسید در طول هفته جاری 16 هزار و 919 تن انواع کالاهای ایرانی در زمینه های مصالح ساختمانی، تولیدات کشاورزی و مواد خوراکی از مرز چذابه به کشور عراق صادر شد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، محمد نجفیان دبیر کل اتاق بازرگانی اهواز در این باره اظهارداشت: تعداد یک هزار و 142 کامیون ایرانی این میزان کالا را وارد مرز چذابه کردند.

 

وی با اشاره به اینکه کالاهای حمل شده به مرز چذابه از طریق 477 کامیون عراقی به داخل خاک این کشور بارگیری شد، بیان‌داشت: تفاوت موجود بین کامیون‌های ورودی و خروجی به‌دلیل نحوه بارگیری آنها و افزایش تناژ این خودروها است.


دبیر کل اتاق بازرگانی اهواز تصریح‌کرد: این کالاها در بخش مصالح ساختمانی عمدتا شامل کاشی سرامیک، ایزوگام، دیوارپوش، سیمان سفید، گچ، سنگ مرمر و گرانیت هستند.


وی با اشاره به محدودیت واردات 29 قلم محصولات کشاورزی از طریق مرزهای جنوبی کشور عراق، گفت: به‌همین دلیل بیشتر صادرات محصولات کشاورزی از طریق مرز چذابه شامل پیاز و میوه است.


نجفیان همچنین مواد کالاهای صادراتی به عراق در بخش مواد خوراکی را رب گوجه فرنگی، خیارشور و ترشی، کشمش، بیسکویت و شکلات عنوان‌کرد و ادامه‌داد: همچنین دیکر محصولاتی که طی این مدت به کشور عراق صادر شده را می‌توان ظروف شیشه‌ای و بلور، اکسید آهن، موکت و گلیم فرش، رول پلاستیکی، مصنوعات پلاستیکی، یونولیت، گرانول و مبلمان اعلام کرد.


دوی یادآورشد: طی روزهای اخیر تعلیق کارت‌های بازرگانی برخی تجار ایرانی فعال در مرز چذابه به‌دلیل عملی نشدن بخشی از تعهدات آنها در بازگشت ارز صاداراتی مربوط به سال‌های 97 و 98 ، باعث کاهش میزان فعالیت صادراتی در این مرز شد./ ایرنا

پایان خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه