مدیر کل گمرک باشماق مریوان در گفت و گو با تجارت بان:

وضعیت فعالیت گمرک باشماق مریوان در هفته جاری

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ 1263 0
وضعیت فعالیت گمرک باشماق مریوان در هفته جاری پس از انتشار اخبار تعطیلی مرزهای مسافرتی ایران با عراق، برای بسیاری از فعالان بازرگانی در باره امکان فعالیت تجاری ابهاماتی به وجود آمد که مدیر کل گمرک باشماق مریوان در این باره توضیح داد.

به گزارش تجارت بان، فرید حق پناه مدیر کل گمرک باشماق در گفت و گوی اختصاصی با تجارت بان گفت: در بحث تعطیلی مرزها، این تعطیلی تنها شامل مرزهای مسافرتی می شود به ویژه مسافرانی که می خواهند برای برگزاری مراسم اربعین از مرزهای جنوبی مانند خسروی، مهران، چذابه و شلمچه وارد عراق شوند. 

 

به گفته مدیر کل باشماق، تبادلات تجاری همچنان به روال عادی در مرز باشماق ادامه دارد و محدودیتی شامل این حوزه نمی شود.


پس از شیوع ویروس کرونا و همچنین فرا رسیدن ایام اربعین، مقامات عراقی و مسئولان ایرانی، اقدام به بستن مرزهای مسافرتی به ویژه مرزهای جنوبی گرفتند.

 

در همین زمینه نیز پلیس راهور ناجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد که مرزهای چهارگانه زمینی کشور ایران و عراق مسدود است. 


در این اطلاعیه آمده است:


اخیراً خبری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر پذیرش فقط تعداد ۱۵۰۰ زائر اباعبدالله الحسین (ع) از کشورهای مسلمان از سوی عراق، منتشر شده است که لازم است به هموطنان عزیز اعلام کنیم؛ براساس خبرهای دریافتی کلیه مرزهای چهارگانه زمینی مهران، شلمچه چذابه و خسروی از سوی هر دو کشور مسدود و بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، حرکت به سمت مرزها ممنوع است./

پایان خبر/

 

 کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه