ترانزیت از مرز باشماق به بیش از ۶۱۸ هزار تن کالا رسید

یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ 663 0
ترانزیت از مرز باشماق به بیش از ۶۱۸ هزار تن کالا رسید طی ۶ ماهه نخست امسال، ۶۱۸ هزار و ۶۳۳ تُن انواع کالا به ارزش بیش از یک میلیارد دلار از طریق گمرک مرز رسمی باشماق در مریوان ترانزیت شد.

به گزارش تجارت بان، بختیار رحمانی‌پور، با اشاره به اینکه مرز رسمی باشماق تنها مرز ترانزیتی استان کردستان است، اظهار داشت: در این مدت میزان ترانزیت داخلی مبدا از این گمرک ۱۸ هزار و ۷۱۹ تُن به ارزش ۱۳ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۸۳۴ دلار بوده است.

 

وی میزان ترانزیت خارجی مبدا از این گمرک را در این مدت (۶ ماهه نخست امسال) ۱۸۶ هزار و ۷۶۶ تُن اعلام کرد و افزود: ارزش دلاری این میزان ترانزیت انجام شده ۳۴۷ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۱۲۵ دلار است.

 

ناظر گمرکات کردستان با بیان اینکه ۴۱۳ هزار و ۱۴۸ تُن به ارزش یک میلیارد و ۳۶ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۳۸ دلار کالا در این مدت ترانزیت خارجی مقصد انجام شده است، یادآور شد: در مجموع طی ۶ ماهه نخست امسال ۶۱۸ هزار و ۶۳۳ تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۲۳ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۹۹۷ دلار از باشماق مریوان ترانزیت شده است.

 

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است، گمرکات استان کردستان با شعب سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

منبع: ایرنا 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه