بیشترین میزان صادرات کشور از مرز باشماق بوده است

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ 770 0
بیشترین میزان صادرات کشور از مرز باشماق بوده است مرزهای بانه و مریوان برای کردستان یک فرصت بزرگ اقتصادی است به گونه ای که مرز باشماق بیشترین میزان مبادلات ترانزیتی را داشته است.

به گزارش تجارت بان، محمد دره‌وزمی با بیان اینکه مرز بانه و مریوان ظرفیت ارزشمندی برای کل کشور و استان کردستان است، اضافه کرد: مرز باشماق مریوان رتبه یک ترانزیت کشور را کسب کرده و سال گذشته یک میلیارد و 200 هزار دلار از این مرز صادرات انجام شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: منطقه آزاد تجاری، صنعتی بانه و مریوان مصوبه دولت را دارد و حال با ایراداتی که از سوی شورای نگهبان به آن گرفته شده به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده که با نهایی شدن وضعیت منطقه آزاد و تصویب آن شاهد توسعه استان و نقش آفرینی این منطقه در توسعه تجارت کشور خواهیم بود.

 

وی اظهار داشت: بدلیل شرایطی که کشور از لحاظ اقتصادی با آن مواجه شده سرعت اجرای پروژه‌ها کُند شد ولی با این وجود همه تلاش خود را بکار می‌گیریم تا تمام پروژه‌های در حال اجرا به مرحله نهایی برسد و استان روی ریل صنعتی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه خود جزو کسانی بوده که در وزارت صمت در تهیه برنامه برای مناطق کم برخوردار و توسعه نیافته مشارکت داشته است، اضافه کرد: در کردستان 26 هزار میلیارد تومان که با تغییر نرخ ارز به بیش از 35 هزار میلیارد تومان رسیده، پروژه تعریف شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: تامین مالی این پروژه‌ها یا باید از طریق صندوق توسعه ملی یا ایجاد مشوق برای سرمایه گذاران انجام شود.

منبع:  موج 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه