آخرین پیگیری سرکنسول ایران در سلیمانیه برای حل مشکل تانکرهای سوخت ایرانی + راهکار ارائه شده

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ 1010 0
آخرین پیگیری سرکنسول ایران در سلیمانیه برای حل مشکل تانکرهای سوخت ایرانی  + راهکار ارائه شده بلافاصله بعد ازجلسه امروز (دوشنبه 21 مهر 99) با موضوع حل مشکل تانکرهای سوخت ایرانی در مرزهای باشماق و پرویزخان ، مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه به همراه سرتیپ چتو صالح جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان عازم مرز پرویزخان شدند.

به گزارش تجارت بان به نقل از کانال سرکنسول گری جمهوری اسلامی در سلیمانیه، امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه نشست مشترکی در مرز باشماق عراق جهت بررسی و حل مشکلات تانکرهای سوخت ایرانی متوقف در  این مرز برگزر شد.

 

در این نشست  سرتیپ چتو صالح جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان، مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، هیاتی از استان کردستان به ریاست خالد جعفری معاون اقتصادی استاندار و هیاتی از استان سلیمانیه به ریاست رییس شورای استانداری، حضور داشتند.

 

حمل مستقیم و تخلیه و بارگیری به صورت 50-50

 

در این نشست که تنی چند از مسئولان استانی و مدیران مرزی دو طرف نیز حضور داشتند، مقرر شد مشکل تانکرهای سوخت متوقف در مرز باشماق از روز جاری به صورت ۵۰  - ۵۰ حمل مستقیم و تخلیه و بارگیری در مرز حل و طی چند روز  آینده در خصوص ادامه حمل سوخت از ایران به سلیمانیه بر مبنای حمل مستقیم و با امکان ورود تانکرهای عراقی به ایران، هماهنگی های لازم میان دو طرف صورت گیرد.


 بلافاصله بعد از این جلسه،  مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه به اتفاق سرتیپ چتو صالح جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان عازم مرز پرویزخان شدند و در نشستی با حضور رییس (فرماندار کل) اداره گرمیان و مسئولان مرز پرویزخان عراق در خصوص اجرایی شدن بندهای مورد توافق در مرز باشماق برای تانکرهای سوخت متوقف در مرز. پرویزخان و ادامه روند صادرات سوخت از این مرز نیز تفاهم لازم صورت پدیرفت.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت تانکرهای حامل سوخت به مقصد کردستان عراق 

تهدید امنیت رانندگان تانکر ایرانی در اقلیم کردستان

واکنش گمرک به توقف تانکرهای ایرانی در مرز اقلیم کردستان

 

 کانال تلگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه