آغاز مجدد صادرات گوجه فرنگی به کردستان عراق

صف کامیون های گوجه فرنگی در مرزهای صادراتی کرمانشاه / ظرفیت واردات کردستان عراق محدود است

یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ 1144 0
صف کامیون های گوجه فرنگی در مرزهای صادراتی کرمانشاه / ظرفیت واردات کردستان عراق محدود است کشاورزان و تجار قبل از ارسال محموله های گوجه فرنگی حتما از وضعیت مرزهای استان و حجم بارهای گوجه فرنگی مطلع شوند.


به گزارش تجارت بان، مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: ظرفیت روزانه اقلیم کردستان در واردات گوجه فرنگی محدود است و کشاورزان اگر با برنامه ریزی و هماهنگی قبلی نسبت به صادرات اقدام نکنند؛ قطعا متضرر خواهند شد.


 بهزاد باباخانی  ضمن اعلام این مطلب عنوان کرد: با توجه به اینکه اقلیم کردستان روزانه تعداد محدودی محموله گوجه فرنگی پذیرش دارد ارسال بیش از ظرفیت صادرات گوجه فرنگی به مرزهای استان بویژه مرز پرویزخان موجب ترافیک کامیون های گوجه فرنگی در مرز، خراب شدن محصولات به دلیل فساد پذیری بالا در هوای گرم، متضرر شدن کشاورزان و تجار و کاهش شدید قیمت صادرات این محصول می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان و تجار قبل از ارسال محموله های گوجه فرنگی حتما از وضعیت مرزهای استان و حجم بارهای گوجه فرنگی مطلع شوند.

 

مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در کنار امکان صادرات، کشاورزان می توانند از طریق بازار و همچنین کارخانجات رب گوجه فرنگی استان که برای این محصول خرید حمایتی دارند اقدام به فروش محصول خود نمایند.

منبع: کردپرس

 

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت واردات گوجه فرنگی به کردستان عراق برداشته شد + سند

 کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه