درآمد 75 میلیون دلاری استان سلیمانیه از گردشگری

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ 1076 0
درآمد 75 میلیون دلاری استان سلیمانیه از گردشگری سازمان گردشگری سلیمانیه از کسب درآمد حدود 75 میلیون دلاری گردشگری در 2 ماه اخیر خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، مسئول روابط عمومی گردشگری استان سلیمانیه در این باره توضیح داد: در 2 ماه اخیر نزدیک به 375 هزار مسافر از استان های دیگر عرلاق وارد استان سلیمانیه شده اند که درآمد حاصل از این بخش حدود 75 میلیون دلار بوده که مجموع ان نصیب بازار شده است.


آرام شوانی گفت: با وجود این که آمار گردشگران به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است، اما در دو ماه اخیر شاهد جنب و جوش در این بخش هستیم.


به گفته وی با ورود این 375 هزار مسافر در 2 ماه اخیر به استان سلیمانیه، تخمین زده می شود که هر مسافر حدود 200 دلار هزینه کرده باشد که مجموع آن به حدود 75 میلیون دلار می رسد.

 

شوانی اظهار کرد به دلیل این که ما زودتر ورودی ها را برای حضور گردشگران باز کردیم تعداد بیشتری مسافر وارد استان سلیمانیه شده اند.
در حال حاضر مسافران به صورت انفرادی و یا در قالب تور از سراسر عراق به اقلیم کردستان سفر می کنند، اما هنوز از ایران امکان سفر به کردستان عراق وجود ندارد و بیشتر مرزهای بازرگانی باز است.


همچنین نادر روستی سخنگوی سازمان گردشگری اقلیم کردستان اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، آمار گردشگری در اقلیم کردستان به شدت کاهش یافته این در حالی است که سال گذشته 3 میلیون و 700 هزار نفر به کردستان عراق سفر کردند. همچنین  به دلیل شرایط کرونا، امکان اجرای برنامه های گردشگری وجود نداشت../snn

پایان خبر

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه