کاهش ۹۶ درصدی ورود مسافر از مرز باشماق

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ 743 0
کاهش ۹۶ درصدی ورود مسافر از مرز باشماق یک مقام مسئول گمرکات کردستان از کاهش ورود و خروج مسافر در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان زیادی خبر داد.


به گزارش تجارت بان، رحمانی پور، ناظر گمرکات کردستان گفت: ورود و خروج مسافر از مرز رسمی و بین‌المللی باشماق مریوان در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹۷ درصد کاهش داشته است.

 

بختیار رحمانی پور  با اشاره به اینکه در بین مرزها و بازارچه های مرزی استان کردستان تنها تردد مسافر از مرز بین المللی باشماق انجام می شود، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تردد مسافر از این مرز هم تحت تاثیرقرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته، ۳۳۴ هزار و ۹۹۴ مسافر از این مرز وارد کشور و ۳۴۵ هزار و ۲۹۵ نفر هم از کشور خارج شدند.

 

ناظر گمرکات کردستان افزود: در نیمه نخست امسال میزان ورود مسافر ۹۶ درصد و خروج هم ۹۷ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش داشته است.

 

تردد مسافر از مرز باشماق مستلزم انجام تست کرونا در مرز اقلیم کردستان عراق است که هزینه زیادی را بر مسافران و رانندگان ایرانی تحمیل می‌کند.

 

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی جلساتی که با مسئولان اقلیم کردستان عراق داشتند قرار شده این تست توسط آزمایشگاه‌های ایرانی در مرز باشماق مریوان انجام شود و نتیجه آن هم برای طرف عراقی مورد تایید باشد.

منبع: بازار

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه