گزارشی از وضعیت تولید سیب زمینی در کردستان عراق

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ 1300 0
گزارشی از وضعیت تولید سیب زمینی در کردستان عراق در چند سال اخیر، کشاورزان در بیشتر مناطق اقلیم کردستان به کشت سیب زمینی روی آورده اند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، سطح تولید سیب زمینی در اقلیم کردستان سالانه رو به افزایش است و پیش بینی می شود، امسال بیش از 450 هزار تن از این محصول تولید شود، بر اساس آمارها، نیاز داخلی کردستان عراق تنها 90 هزار تن است، یعنی میزان تولید سیب زمینی بیش از 4 برابر مصرف آن است.

 

کشاورازن استان دهوک بیش از 75 درصد از سیب زمینی اقلیم کردستان را تولید می کنند. تنها در دشت ناوکور، در سال بیش از 250 هزار تن سیب زمینی تولید می شود.


در سال 2007 تنها 882 تن سیب زمینی در اقلیم کردستان تولید می شد. این میزان در سال 2013 حدود 55 درصد از نیاز داخلی را تامین می کرد.


بر اساس این گزارش در چند سال اخیر، کشاورزان در بیشتر مناطق اقلیم کردستان به کشت این محصول روی آورده اند. در سال 2018 سیب زمینی تولید داخل، نیاز 78 درصد از بازارهای اقلیم کردستان را تامین می کرد.


بر اساس آمارها در سال 2019 سطح تولید این محصول به 318 هزار تن رسیده است. در سال جاری هم به حدود نیم میلیون تن می رسد./کردستان 24

 کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه