شهر گردشگری در اربیل احداث می شود

یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ 1038 0
شهر گردشگری در اربیل احداث می شود دولت چین قصد دارد تا از راه بخش خصوصی، یک شهر گردشگری در اربیل را با هزینه 5 ملیارد دلار اجرایی کند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، سامان عرب رئیس شعبه سازمان سرمایه گذاری اربیل در این باره توضیح داد: در ماه سپتامبر سال جاری یک شرکت از پکن پایتخت چین، پروژه ای گردشگری و مسکونی را به سازمان سرمایه گذاری برای اجرا شدن، ارائه دادند. 


به گفته این مقام مسئول، پروژه مزبور چند منظوره بوده و با هزینه 5 میلیارد دلار اجرایی می شود. همچنین با اجرا شدن آن بیش از 8 هزار فرصت شغلی فراهم می شود.


عرب اظهار کرد: ما این طرح را به شهرداری اربیل ارائه داده ایم. در حال حاضر وزیر و رئیس شهرداری اربیل در حال تامین زمین برای اجرای این پروژه هستند. مکان اجرای این پروژه در غرب اربیل تعیین شده و طرف چینی نیز از آن بازدید کرده است.


وی تصریح کرد: این شرکت چینی، چند طرح مشابه را در کشورهای دیگر اجرایی کرده است. این پروژه یک شهر گردشگری مسکونی است که در آن دریاچه و ظرفیت های ورزشی قرار دارد.


عرب گفت: پس از تایید نهایی زمین و طی شدن روال کاری، عملیات اجرایی این پروژه در مساخت 2 هزار هکتار آغاز می شود/کردستان 24
پایان خبر

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه