محدود شدن صادرات محصولات کشاورزی به عراق

عراق واردات چند محصول کشاورزی را ممنوع کرد

یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ 959 0
عراق واردات چند محصول کشاورزی را ممنوع کرد وزارت کشاورزی عراق پس از انار، واردات چند محصول کشاورزی دیگر را نیز ممنوع کرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، حمید نایف سخنگوی وزرات کشاورزی عراق روز شنبه 24 اکتبر 2020 (3 آبان 1399)، اعلام کرد: در سال جاری واردات انار را از خارج کشور به داخل عراق ممنوع کردیم چون بازار عراق و اقلیم کردستان از انار داخلی اشباع شده است به صورتی که هر کیلو انار با قیمت 500 دینار فروخته می شود.


این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت کشاورزی تا کنون 22 محصول کشاورزی را ممنوع کرده است. از روز یکشنبه (4 آبان)، واردات هندوانه، خربزه را ممنوع کردیم و از روزهای آینده نیز واردات پرتقال ممنوع می شود. چون تولید داخلی این محصولات نیز زیاد است.


به گفته سخنگوی وزارت کشاورزی عراق، ممنوعیت واردات این محصولات شامل اقلیم کردستان نیز می شود.


نایف اظهار کرد: این دیدگاه وجود دارد تا نیروهای ضد ترور عراق برای کنترل گذرگاه های مرزی عراق اعزام شوند. تا این لحظه مرزهای عراق و اقلیم کردستان به صورت کامل کنترل نشده و بخشنامه های ممنوعیت واردات برخی محصولات اجرایی نمی شوند.

 

بیشتر بخوانید: عراق واردات انار را ممنوع کرد

 

وی گفت: تصمیم های این وزارتخانه درباره ممنوعیت واردات هر محصولی با هماهنگی ادارات کل کشاورزی در استان های عراق و وزارت کشاورزی اقلیم کردستان گرفته می شود./روداو
پایان خبر

 کانال تلگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه