ممنوعیت خروج کالاهای اساسی از مرز مهران / صادرات روزانه 300 کامیون از این مرز

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ 809 0
ممنوعیت خروج کالاهای اساسی از مرز مهران / صادرات روزانه 300 کامیون از این مرز صادرات کالاهای اساسی و اقلام ضروری که مستقیم با سفره مردم ارتباط دارد، از مرز بین‌المللی مهران ممنوع است.

به گزارش تجارت بان،  روح‌الله غلامی اظهار کرد: این ممنوعیت شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، مرغ، قند و شکر است که ارتباط مستقیم با سفره و معیشت مردم دارد.

 

وی افزود: روزانه به طور متوسط ۳۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شود که تمام این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی می‌شوند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع بررسی خواهد شد.

 

مدیر کل گمرک استان ایلام با اشاره به میزان صادرات محصولات کشاورزی از مرز مهران یادآور شد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۴۸ هزار و ۱۶۹ تن انواع محصولات صیفی به ارزش بیش از ۲۴ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است. این میزان صادرات پس از حدود ۳ ماه و نیم تعطیلی مرز مهران انجام شده است.

 

غلامی ادامه داد: اقلام خوراکی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه، قطعات و محصولات خودرویی، فولاد، سرامیک، کاشی و مصالح ساختمانی از جمله موارد صادراتی تجار ایرانی از گمرک مهران به آن سوی مرز است.

منبع: ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه