ورود روزانه بیش از ۲۵۰ خودرو حامل کالا به مرز شوشمی پاوه / ترافیک صادرات میوه و تره بار

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ 651 0
ورود روزانه بیش از ۲۵۰ خودرو حامل کالا به مرز شوشمی پاوه /  ترافیک صادرات میوه و تره بار از اردیبهشت سالجاری تاکنون بیش از ۲۳ میلیون دلار صادرات از مرز شوشمی انجام شده است.

به گزارش تجارت بان، پرویز ایده پور روز جمعه در نشست بررسی مسایل و مشکلات مرز شوشمی که با حضور جمعی از مدیران و تجار و بازرگانان در بخشداری نوسود برگزار شد، افزود: هم اکنون مرز شوشمی با ترافیک صادرات به ویژه در بخش میوه و تره بار مواجه است.


وی تصریح کرد: مسوولین گمرک در شهرستان و استان تمهیدات سرعت بخشی به ترخیص کالا را فراهم نمایند.


فرماندار پاوه ادامه داد: هفتاد سال است مرز شوشمی دارای گمرک است اما هنوز گمرک نتوانسته است در این مرز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری فراهم کند و این به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.


ایده پور اظهار داشت: نیروهای شهرداری نوسود، تجهیزات لازم برای گندزدایی خودروهای ورودی و خروجی به بازارچه مرزی از ۲ طرف را فراهم نمایند و انتظار می رود این فعالیتها بصورت مستمر در مرز ادامه داشته باشد.


وی اضافه کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران به دلیل شرایط اقتصادی کشور، مرزها را در شرایط بحرانی کرونا همچنان فعال نگه داشته که از این بابت باید قدردان آنها باشیم.


فرماندار شهرستان پاوه یادآورشد: از اردیبهشت سالجاری تاکنون بیش از ۲۳ میلیون دلار صادرات از مرز شوشمی انجام شده است.


پرویز ایده پور گفت: نیروهای هنگ مرزی همکاری مناسب و تنگاتنگی با عوامل بازارچه مرزی شوشمی و امر مهم مبادلات مرزی دارند که قدردان تلاش های آنان هستیم.


وی افزود: با نیروهای هنگ مرزی مستقر در بازارچه هماهنگ شده که از امروز به بعد از فعالیت کارگران، غرفه داران، پیله وران، تجار و سایر عوامل مشغول در بازارچه که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند بدون هیچ اغماضی جلوگیری نمایند.


بازارچه شوشمی واقع در بخش نوسود در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان پاوه (شمال غرب استان کرمانشاه) است که از سمت عراق به استان حلبچه متصل و در مجاورت شهر طویله عراق قرار دارد.


شهرستان پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.


استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

منبع: ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه