صادرات ۱۸۰ کامیون سیب زمینی از مرز سیرانبند بانه

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ 701 0
صادرات ۱۸۰ کامیون سیب زمینی از مرز سیرانبند بانه به گفته ناظر گمرکات کردستان، ۱۸۰ محموله سیب زمینی پس از اتمام محدودیت فصلی از طریق مرز سیرانبند بانه به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش تجارت بان، بختیار رحمانی پور، صادرات محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون با اعمال عوارض از سوی طرف عراقی انجام می‌شد.

 

وی افزود: از ۲۶ فروردین تا ۲۴ آبان از سوی طرف عراقی عوارض بر صادرات برخی از کالاها و محصولات بویژه محصولات کشاورزی اعمال می‌شد که این عوارض و محدودیت فصلی از یکشنبه هفته جاری برداشته شد.

 

رحمانی‌پور اضافه کرد: پس از برداشته شدن عوارض، صادرات محصولات کشاورزی بویژه سیب زمینی به عراق از مرز سیرانبند از سرگرفته شده است.

 

ناظر گمرکات کردستان با اعلام اینکه صادرات در مرزهای استان بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، یادآور شد: طی دو روز گذشته، ۱۸۰ کامیون حامل بار سیب زمینی از مرز سیرانبند به خارج از کشور صادر شد.

 

رحمانی‌پور تاکید کرد: براساس آخرین گزارش ارسالی از مرز بین‌المللی باشماق مریوان هم صادرات کالا و محصولات کشاورزی از این مرز هم بدون هیچ گونه مشکلی در جریان است.

 

کشور عراق هر ساله برای واردات برخی محصولات از ایران از جمله سیرانبند بانه و باشماق مریوان در بازه زمانی حدود هفت ماهه عوارض و گمرک زیادی اختصاص می‌دهد که برای برخی صادرکنندگان ایرانی پرداخت آن به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست لذا این محصولات را تا رفع محدودیت فصلی صادر نمی‌کنند.

 

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید و این گمرک در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

منبع: ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه