کردستان عراق هیچ گذرگاه غیر رسمی ندارد

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ 568 0
کردستان عراق هیچ گذرگاه غیر رسمی ندارد به گفته مدیر کل گمرک اقلیم کردستان، بخشنامه نخست وزیر عراق مبنی بر مسدود کردن گذرگاه های غیر رسمی، شامل کردستان عراق نمی شود چون هیچ مرز غیر رسمی در این منطقه وجود ندارد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، سامال عبدالرحمان مدیر کل گمرک اقلیم کردستان در این باره اظهار کرد: بخشنامه مصطفی کاظمی تنها شامل گذرگاه های غیر رسمی تحت کنترل دولت مرکزی می شود.


وی گفت: به هیچ وجه در اقلیم کردستان مرز فرعی و گذرگاه های غیر رسمی وجود نداشته و تنها 9 گذرگاه شامل 4 گذرگاه بین المللی و 5 گذرگاه معمولی فعال هستند. دولت مرکزی عراق هم برای گذرگاه های معمولی یک هیئت به منظور بررسی فعالیت های آنها اعزام کرده و تنها مرحله به رسمیت شناختن این مرزها از سوی دولت مرکزی باقی مانده است. این در حالی است که این گذرگاه ها از منظر دولت اقلیم کردستان رسمی است.


عبدالرحمان درباره وجود قاچاق در دروازه های مرزی گفت: در حال حاضر سیستم دروازه های مرزی به شبکه اینترنت متصل شده و به صورت مستقیم به سیستم اداره کل گمرک متصل است، به همین دلیل محموله های وارداتی به اقلیم کردستان به صورت منظم گمرک می شوند./اتاق بازرگانی سلیمانیه

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه