معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

مرز باشماق باید به بهترین شرایط ارتباط با اقلیم کردستان عراق برسد

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ 530 0
مرز باشماق باید به بهترین شرایط ارتباط با اقلیم کردستان عراق برسد این مرز باید به بهترین شرایط فعالیت و ارتباط خود با اقلیم کردستان عراق بویژه استان سلیمانیه که به عنوان استانی تجاری در عراق شناخته می شود، برسد.

به گزارش تجارت بان، خالد جعفری، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پایانه مرزی باشماق که با حضور مدیرکل دفتر ترانزیت حمل و نقل راهداری کشور، مدیرکل امور تجاری سازی و تشکل های وزارت راه و شهرسازی و همچنین مشاور رئیس سازمان توسعه و تجارت کشور، برگزار شد، خواستار کمک به تسریع اجرای طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی باشماق و همچنین حمایت از فعالین بخش خصوصی در توسعه زیرساخت ها از جمله ایجاد تیرپارک ها شد.


وی، پایانه مرزی باشماق را جزو مرزهای تراز اول کشور  و پیشانی نظام عنوان و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم این مرز به بهترین شرایط فعالیت و ارتباط خود با اقلیم کردستان عراق بویژه استان سلیمانیه که به عنوان استانی تجاری در عراق شناخته می شود، برسد.


معاون اقتصادی استاندار، در این جلسه همچنین به تشکیل کارگروه توسعه صادرات، شورای ساماندهی مبادلات مرز و کار ویژه مرز اشاره کرد و افزود: تلاش همه ما بر این بوده که به مدیریت واحد مرز و توسعه صادرات مرزی کمک شود و نتیجه این تلاش ها، فعالیت پایانه مرزی باشماق در زمان بسته بودن سایر مرزهای کشور در شرایط کرونایی بود.

منبع: ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه