سرکنسول ایران در سلیمانیه عنوان کرد:

شرکت های ایرانی در نمایشگاه سلیمانیه سال 2021؛ حضوری فعال خواهند داشت

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ 1117 0
برگزاری نمایشگاه های اقلیم کردستان به دلیل شیوع کرونا متوقف شده است؛ امیدوارم با بهتر شدن شرایط، برنامه های خود را برای برگزاری نمایشگاه ها از سربگیریم.

مصاحبه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با شبکه ماهواره ای سپیده

مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با شرکت در برنامه «اقتصاد با ارقام» شبکه ماهواره ای سپیده، به سوالات مجری برنامه در خصوص جنبه های مختلف روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و اقلیم کردستان پاسخ داد.


شوشتری در این مصاحبه، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را روابطی تاریخی و ریشه دار در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... توصیف و روابط تجاری فیمابین را روابطی رو به رشد خواند که اقلیم کردستان به لحاظ اشتراکات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی، سهم قابل توجهی از  تجارت ایران و عراق را به خود اختصاص داده است.

 

به گفته این مقام مسئول، کالاها و محصولات ایرانی از جایگاه ویژه ای نزد مردم و مصرف کنندگان اقلیم کردستان برخوردارند.

 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران افزود: معتقدم ظرفیت های بالقوه زیادی نیز برای گسترش بیشتر روابط اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان وجود دارد. در این میان عزم دولت و بخش خصوصی در گسترش روز افزون روابط تجاری با اقلیم کردستان بسیار حائز اهمیت است. 


  شوشتری در خصوص مشارکت شرکت های ایرانی در نمایشگاه های برگزار شده در سلیمانیه، گفت: در  ژانویه 2020 نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را در سلیمانیه برگزار کردیم. این نمایشگاه با مشارکت بیش از 115 شرکت ایرانی در 15 گروه کالایی برگزار شد که در این میان بیش از 70 شرکت نمونه صادراتی تولیدات خود را عرضه کردند.

 

وی ادامه داد: این نمایشگاه به لحاظ کیفی از سطح خوبی برخوردار بود و تجار و مردم عادی زیادی از نمایشگاه بازدید کردند. برگزاری نمایشگاه ها به دلیل شیوع کرونا متوقف شده است و امیدوارم با بهتر شدن شرایط، برنامه های خود را برای برگزاری نمایشگاه ها از سربگیریم. در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی سلیمانیه نیز که قرار است در ماه مارس 2021 برگزار شود، قطعا شاهد حضور فعال شرکت های توانمند ایرانی خواهیم بود. 


 سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط دانشگاهی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان، به روابط و همکاری های رو به رشد میان دانشگاه های دو طرف در سال های اخیر و تحصیل سالیانه صدها دانشجوی اقلیم کردستان در دانشگاههای ایران و آمادگی برخی دانشگاه های ایران برای ایجاد شعبه در اقلیم کردستان اشاره نمود.

 

برای مشاهده جزئیات بیشتر فیلم بالا را مشاهده کنید.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه