ادامه نوسانات قیمت دلار در کردستان عراق / رکورد بی سابقه ارزش دلار در برابر دینار

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ 1599 0
ادامه نوسانات قیمت دلار در کردستان عراق / رکورد بی سابقه ارزش دلار در برابر دینار پس از آن که روز گذشته ارزش دلار در برابر دینار عراق یک رکوردتاریخی برجا گذاشت، امروز قیمت دلار در بازار اقلیم کردستان با افت و خیز زیادی همراه است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، امروز (سه شنبه 25 آذر 99)، هنگام آغاز به کار بازار، هر 100 دلار با 128 هزار و250 دینار معامله شد. این رقم پس از گذشت ساعاتی به 128 هزار دینار کاهش یافت اما بار دیگر به 128 هزار و 500 دینار رسید.


روز گذشته (دوشنبه 24 آذر)، ارزش دلار در برابر دینار عراق به صورت چشمگیری افزایش یافت و برای ساعاتی هر 100 دلار به 130 هزار دینار رسید که این رقم در 7 سال گذشته بی سابقه بوده است.


همام شجاع اقتصاددان عراقی در باره این تغییرات توضیح داد: موضوعی که سبب افزایش قیمت دلار در عراق شده، تصور مردم است که گمان می کنند ارزش دینار کاهش می یابد و به همین دلیل تقاضا برای دلار افزایش پیدا کرده است.


به گفته این کارشناس، چندی قبل وزارت دارایی درخواست کاهش ارزش دینار در برابر دلار را ارائه داده بود اما این موضوع هنوز جنبه رسمی به خود نگرفته است، ولی طرح مسئله موجب گمانه زنی نزد مردم شده و تقاضا برای دلار را بالا برده است./ناس کرد

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه