تاکید بر رونق صادرات از مرز تمرچین

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ 703 0
تاکید بر رونق صادرات از  مرز تمرچین کلانتر مرز چومان جمهوری عراق: واردات و صادرات از منطقه تمرچین مورد تأیید است و ما نیز از موضوع رونق اقتصادی مردم مرزنشین استقبال می‌کنیم.

به گزارش تجارت بان، سرتیپ فرهاد محمد مصطفی در دیدار با فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر از تلاش‌های مرزبانان جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت منطقه قدردانی کرد و افزود: برگزاری اینگونه نشست‌های مرزی در حفظ امنیت و آرامش منطقه اثرگذار است و باید بیش از پیش به آن توجه شود.

 

وی با تاکید بر کمک به پایانه مرزی تمرچین بر اقتصاد مردم منطقه، افزود: واردات و صادرات از منطقه تمرچین مورد تأیید است و ما نیز از موضوع رونق اقتصادی مردم مرزنشین استقبال می‌کنیم و بر حل مشکلات تلاش خواهیم کرد.

 

فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر در این دیدار با تأکید بر ضرورت تأمین امنیت مرزها، گفت: صادرات و واردات از پایانه مرزی تمرچین، موجب رشد و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد دو کشور و همچنین مردم مرزنشین منطقه می‌شود که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

سرهنگ صادق رستم زاده با اشاره به ضرورت تأمین امنیت مرزهای منطقه، گفت: شهرستان پیرانشهر ۱۴۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و مرزبانان دو کشور موظف به تأمین امنیت پایدار در این منطقه هستند.

 

وی برگزاری دیدارهای دیپلماسی را مهم دانست و افزود: برگزاری اینگونه ملاقات‌های مرزی در رفع چالش‌های مرزی مؤثر بوده و با هدف حفظ امنیت مرزهای دو کشور است.

 

سرهنگ رستم زاده به صادرات و واردات مرز تمرچین اشاره کرد و بر مشکلاتی در این زمینه پرداخت و گفت: صادرات و واردات از این منطقه اقتصادی، موجبات رشد و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد دو کشور و همچنین مردم مرزنشین منطقه را فراهم می‌کند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر تأکید کرد: برای افزایش احساس امنیت مرزهای منطقه، از تردد عناصر تروریستی، کالای ممنوعه سلاح و مهمات، مشروبات الکلی و مواد مخدر و غیره باید ممانعت شود و برخورد با آنها در دستور کار مرزبانان قرار گیرد.

 

در پایان این نشست دیپلماسی توافق نامه مرزی میان مرزبانان دو کشور ایران و عراق در منطقه پیرانشهر و چومان به امضاء طرفین رسید.

 

به منظور تحکیم روابط و همچنین انتظامات مرزی شمال غرب کشور، دیدار دیپلماسی مرزی میان فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر و " کلانتر مرز چومان جمهوری عراق برگزار شد.

منبع: مهر

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه