قیمت دلار در برابر دینار چند خواهد شد؟

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ 1074 0
قیمت دلار در برابر دینار چند خواهد شد؟ بانک مرکزی عراق از اوایل هفته آینده قیمت جدید دلار در برابر دینار را اعمال خواهد کرد، اما قیمت دلار در بازارهای عراق بیش از قیمت بانک مرکزی خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، جمال کوچر نماینده پارلمان عراق اظهار کرد از ابتدای هفته آینده بانک مرکزی عراق قیمت 100 دلار را 145 هزار دینار خواهد کرد.


بر اساس این گزارش، کمیسیون دارایی پارلمان عراق در نشست روز گذشته خود (پنجشنبه 27 آذر 1399)، میزبان مصطفی غالب مخف، معاون بانک مرکزی عراق بود که یکی از مسائل مورد بررسی در این نشست نرخ دلار در برابر دینار عراقی بود.


به گفته کوچر، معاون بانک مرکزی در این نشست اظهار کرده است که قیمت دلار افزایش خواهد یافت و این افزایش بر اساس پیشنهاد بانک بین المللی پول است.


فاضل نبی از معاونان سابق بانک وزارت دارایی عراق در میزگرد شبکه روداو گفت: بانک مرکزی عراق قیمت هر دلار را 1450 دینار مصوب کرده اما هنگام عرضه به بازار و هنگامی که شهروندان اقدام به تهیه دلار می کنند این قیمت به 1600 دینار افزایش می یابد یعنی هر 100 دلار به 160 هزار دینار خواهد رسید.


این در حالی است که تا چند روز گذشته بانک مرکزی عراق هر دلار را با 1190 دینار به بازار عرضه می کرد. به گفته فاضل نبی دلیل افزایش قیمت دلار در چند روز اخیر و قبل از اقدام بانک مرکزی عراق، به بانک ها و بازرگانانی که با ارز تبادلات تجاری انجام می دهند، باز می گردد که می خواهند پیش از آن که بانک مرکزی قیمت دلار را افزایش دهد، آنها از این فرصت منتفع شوند.


معاون سابق وزارت دارایی کاهش دوباره قیمت دلار را بعید دانست.


همچنین هوشیار عبدالله عضو نمایندگان مجلس عراق در این نشست اظهار کرد که از اوایل هفته آینده، بانک مرکزی عراق، با قیمت جدید دلار، فعالیت خواهد کرد./روداو
پایان خبر/

 

بیشتر بخوانید:

ادامه نوسانات قیمت دلار در کردستان عراق / رکورد بی سابقه ارزش دلار در برابر دینار

چرا دلار در برابر دینار عراق افزایش زیادی پیدا کرد؟

 

  کانال تلگرام تجارت بان

 

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه